Jak producenci samochodów radzili sobie w social media od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r.? Na podium znaleźli się Toyota, Ford, BMW oraz Hyundai. Jak wypadli pozostali?
Ranking roczny producentów samochodów – social media
W badanym okresie najbardziej angażującym producentem samochodów na Facebooku była Toyota Polska. Profil zdobył tam ponad 444,5 tys. interakcji. Twitter, jeśli chodzi o producentów aut, został zdominowany przez markę Ford Polska (ponad 121 tys. interakcji). Na Instagramie królował profil BMW Polska (ponad 130 tys. interakcji), zaś na YouTube wygrała marka Hyundai Motor Poland.
Ranking roczny producentów samochodów – Facebook
W badanym okresie królem interakcji na Facebooku została Toyota Polska, która osiągnęła ich ponad 444,5 tys. Z takim wynikiem uplasowała się na 1. miejscu rankingu. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej komentarzy (ponad 43,5 tys.).
Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil Volvo Car Poland z wynikiem prawie 248 tys. interakcji. Pierwszą trójkę rankingu zamknął Jaguar, który uzyskał niemal 209,5 tys. wszystkich interakcji.
W badanym okresie największą aktywnością własną wykazał się Mercedes-Benz Polska. Przez rok na tym profilu opublikowano 472 posty. Aktywne były również: Ford Polska (380 wpisów), Renault (359 publikacji), BMW Polska (342 posty) oraz Toyota Polska (317 wpisów).
Ranking roczny producentów samochodów – YouTube
W badanym okresie na kanale YouTube najbardziej angażującymi były profile Hyundai Motor Poland (ponad 29 mln odsłon), SKODA Polska (ponad 26 mln odsłon) oraz BMW Polska (ponad 14,5 mln odsłon).
Ranking roczny producentów samochodów – Twitter
Na Twitterze królowały Ford Polska, Volvo Car Poland oraz Alfa Romeo Polska. Te profile zebrały na tym kanale kolejno: niemal 59,5 tys., ponad 5,5 tys. i prawie 3 tys. wszystkich reakcji.
Ranking roczny producentów samochodów – Instagram
W badanym okresie na Instagramie najbardziej angażujące konta operatorów GSM należały do: BMW Polska (ponad 130 tys. reakcji), Volvo Car Poland (ponad 113,5 tys. reakcji) oraz Mercedes-Benz Polska (ponad 104 tys. reakcji).
Podsumowując, w okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. najlepiej w social media radziły sobie: Toyota, Ford, BMW oraz Hyundai. To właśnie te profile wypadły w zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.