Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile producentów samochodów radziły sobie na Facebooku w marcu 2023 r. Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrała Toyota Polska. Na podium stanęły również: Volvo Car Poland i Lexus. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych graczy?
Producenci samochodów na Facebooku. Toyota, Volvo i Lexus najbardziej angażującymi markami
W marcu najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu okazał się fanpage marki Toyota Polska. Wyraźnie dominował on w zakresie sumy generowanych interakcji (36 tys.). Z tak dobrym wynikiem na tle innych pozostał bezkonkurencyjnym.
Na drugiej pozycji, z niższą sumą interakcji o ponad połowę niż lider zestawienia, znalazła się marka Volvo Car Poland (17 tys. interakcji). Na miejscu 3. uplasował się Lexus z wynikiem 13 tys. interakcji.
W badanym okresie najprężniej rozwijał się profil marki Fiat, który zyskał aż 40 tys. nowych fanów. Dobrze radziła sobie też facebookowa strona marki Jaguar (+31 tys. obserwatorów) oraz Peugeot Polska (+17 tys. nowych fanów) i Volkswagen (+12 tys. fanów). W analizowanym miesiącu żadna marka nie straciła swoich obserwujących.
W marcu największą aktywnością własną wykazywały się profile Kia Polska (44 wpisy), Ford Polska (41 postów) oraz Mercedes-Benz Polska (34 publikacje). Wysoka aktywność była również domeną marek takich BMW Polska (31 postów), Renault Polska (30 postów) i Porsche Polska (27 postów).
Najwięcej reakcji zebrał profil Toyota Polska (28 tys.). Posty tej marki należały też do najczęściej komentowanych (4 tys. komentarzy ze strony internautów) i najczęściej udostępnianych (łącznie 566 razy).
Producenci aut w marcu 2023 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis umieszczony na profilu marki Toyota Polska. Uzyskał on 3,8 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów producentów samochodów w marcu 2023 roku. Publikacja ta uzyskała również najwięcej reakcji (3,1 tys.) oraz komentarzy (198). Wpis dotyczył produktu Toyota Twin Cam 16 MR2 w oddziale Toyota Central Europe.
Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zajął post należący do marki Volvo Car Poland (2,9 tys. interakcji). Poświęcony był on koncentracji i życiowych problemów, które mogą negatywnie wpłynąć na nią w przypadku kierowców. Na miejscu trzecim uplasował się wpis opublikowany również przez Volvo Car Poland i były to podziękowania za wspólną podróż nie tylko od święta.
Już na pierwszy rzut oka widać, że to marka Toyota Polska zdominowała ranking top postów producentów aut w marcu br. na Facebooku. 7 na 10 najpopularniejszych wpisów należało do tej marki. Pozostałe trzy stworzyła firma Volvo i tym samym tylko te dwie firmy znalazły się pod tym względem w pierwszej dziesiątce wpisów.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.