Jak w ostatnich miesiącach wypadła aktywność profili miast wojewódzkich na Facebooku? Sprawdziliśmy to w najnowszym rankingu. Jednocześnie warto zapoznać się z bliźniaczym rankingiem prezydentów miast wojewódzkich.
Najwięcej publikacji własnych zamieściła Łódź, co przełożyło się też na największą sumę interakcji tego fanpage’a. Największy przyrost nowych fanów odnotował Kraków. Zielona Góra uzyskała natomiast najmniejsze zaangażowanie.
Oprócz Łodzi, warto zwrócić uwagę na wysoką liczbę wpisów opublikowanych przez Kraków oraz Wrocław, jednak w przypadku tych miast znaczna aktywność nie zaowocowała istotną przewagą w sumie interakcji nad innymi badanymi podmiotami.
Można powiedzieć, że dobre rezultaty w zakresie sumy interakcji uzyskały jeszcze Poznań, Warszawa oraz dwa miasta wymienione wyżej. Ponadprzeciętny wynik uzyskał również Gdańsk.
Co ciekawe, mimo zauważalnej aktywności własnej, Zielona Góra notowała właściwie znikomą interaktywność. W dole tabeli znalazły się też Olsztyn, Gorzów Wielkopolski, Kielce oraz Opole.
Łódź może pochwalić się największą grupą fanów oraz bardzo wysoką aktywnością własną, co zaowocowało ogromną przewagą w interaktywności wpisów nad pozostałymi profilami ujętymi w badaniu.
Na podium w tym zakresie znalazły się też miasta Poznań oraz Warszawa, warto jednak zauważyć, że suma interakcji przez nie uzyskana była wielokrotnie niższa niż w przypadku lidera (odpowiednio: 733 tys. i 647 tys. kontra 1,7 mln).
Ponadprzeciętne rezultaty osiągały też Kraków, Wrocław i Gdańsk.
W zestawieniu tym pewnym ewenementem jest Zielona Góra, która uzyskała bardzo niski wynik (zaledwie 7 tys. interakcji) mimo relatywnie dobrej aktywności własnej – 707 wpisów. Dla porównania – znajdujący się na drugim miejscu Poznań zamieścił 715 postów.
Łódź i Kraków wyraźnie przodowały pod względem sumy publikacji własnych. Wysokie wyniki uzyskały też miasta Wrocław, Szczecin oraz Bydgoszcz. Ponadprzeciętne rezultaty uzyskały też miasta Warszawa i Kielce.
Najmniejszą liczbę wpisów zamieściły miasta Olsztyn oraz Gorzów Wielkopolski, co przełożyło się na niewielką sumę interakcji tych profili.
Kraków odnotował największy przyrost nowych fanów w badanym przedziale czasowym (20 tys. nowych fanów), wyprzedzając nawet Łódź (16 tys. nowych fanów).
Dobre rezultaty uzyskały też Wrocław, Poznań i Gdańsk, a o ponadprzeciętnych wynikach można mówić w przypadku Bydgoszczy i Warszawy.
Najsłabiej w tym ujęciu wypadały Olsztyn. Toruń oraz Zielona Góra.
Łódź zdominowała zestawienie najpopularniejszych wpisów miast wojewódzkich, biorąc pod uwagę fakt, że 9 z 15 postów ujętych w poniższym zestawieniu pochodziło z tego profilu.
Najpopularniejszy komunikat zamieścił natomiast Kraków – dotyczył on pomocy dla Ukrainy. Tematyka ta zresztą była najczęściej występującym kontekstem wśród przeanalizowanych treści.
Na szczególną uwagę zasługuje bardzo wysoka aktywność hashtaga #MiastoZG, co rodzi pytanie dlaczego profil miasta, mimo wysokiej aktywności własnej oraz aktywnej akcji hashtagowej, generuje tak niewielką interaktywność.
Oprócz tego, w dyskusjach dominowały przede wszystkim treści dotyczące wsparcia dla obywateli Ukrainy, nękanych rosyjską agresją.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych podmiotów, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.