Jak na Facebooku w okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W tym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała firma z Torunia – Fabryka Cukiernicza Kopernik. Niewiele mniejszą liczbę reakcji ze strony internautów uzyskał Colian. Podium zamknęła firma Wawel. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?
Kopernik, Colian i Wawel liderami popularności w rankingu producentów słodyczy na Facebooku
W czołówce rankingu popularności producentów słodyczy znalazły się profile Fabryki Cukierniczej Kopernik, Colian i firmy Wawel. W analizowanym przez naszych analityków okresie producent tradycyjnych pierników z Torunia uzyskał w sumie 2,1 tys. interakcji, czyli około 500 więcej od firmy na drugim miejscu zestawienia, czyli grupy Colian.
Podium zamknęła firma Wawel z 1,6 tys. reakcji (nieco mniej niż Colian i odrobinę więcej niż dr Gerard). Najbardziej aktywnymi firmami w analizowanym okresie na Facebooku były Kopernik oraz Bałtyk. Obie spółki zamieściły po 13 komunikatów. Najczęściej udostępnianymi przez internautów treściami producentów słodyczy były posty Grupy Colian.
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Wawel. Dotyczył on produktu, jakim jest baton Danusia. Użytkownicy Facebooka mogli się z niego dowiedzieć o ciekawej historii powstania tego smakołyku. Wpis ten wygenerował około tysiąca interakcji. Pozostałe najpopularniejsze posty należały głównie do E. Wedel i Colian. Na 13 najpopularniejszych wpisów, 3 stworzył dr Gerard.
Toruński producent pierników poinformował internautów o nagrodzie KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI, przyznanej marce i jej produktom. Ponadto firma okazała wsparcie Ukrainie włączając się w inicjatywy organizowane przez władze Torunia. Również Colian pomaga Ukrainie poprzez dystrybucję produktów (ponad 20 tys. sztuk słodyczy) wśród uchodźców na terenie Łodzi i Przemyśla. Z kolei E. Wedel organizował konkurs, w którym do wygrania był profesjonalny sprzęt kuchenny i zapasy produktów tej marki.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.