Analitycy IBIMS sprawdzili, jak we wrześniu 2022 r. radziły sobie profile wód mineralnych na Facebooku. Na podium znalazły się: Piwniczanka, Ustronianka i Rodowita z Roztocza. Jak wypadli pozostali gracze?
Ranking wód mineralnych na Facebooku. Piwniczanka, Ustronianka i Rodowita z Roztocza na podium
We wrześniu na podium zestawienia najpopularniejszych profili wód mineralnych na Facebooku znalazły się: Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka, Ustronianka – Naturalna Woda Mineralna oraz Rodowita z Roztocza. Względem minionego miesiąca Ustronianka i Piwniczanka utrzymały się na podium. Zmieniły jednak nieco swoje miejsca w zestawieniu.
Piwniczanka awansowała z lokaty 3. na 1., a Ustronianka spadła z miejsca 1. na 2. Miejsce numer 3 tym razem zajęła Rodowita z Roztocza. Dla tego profilu był to awans z lokaty 5. Magnesia, która w sierpniu zajmowała miejsce 2. tym razem uplasowała się na miejscu 5.
W badanym okresie awans zaliczyły profile marek: Muszynianka (z miejsca 6. wskoczył na miejsce 4., poprawiając swój wynik o 124 interakcje), Jurajska (skok z miejsca 10. na 7.) i Kryniczanka (z lokaty nr 12 na 9). Profile, którym we wrześniu nie wiodło się zbyt dobrze to m.in. Primavera (spadek z miejsca 4. na 6.), Jantar (spadek o jedno oczko w zestawieniu) cyz JAVA (spadek z miejsca 8. na 15.).
Wysowianka i Augustowianka, ze względu na słabe wyniki, tym razem w ogóle nie pojawiły się w rankingu. Na liście po raz kolejny nie pojawił się też Żywiec Zdrój. Alcalia, która w sierpniu wypadła z zestawienia, we wrześniu powróciła, zajmując miejsce 10.
W badanym miesiącu tylko trzy marki straciły fanów na swoich facebookowych stronach. Były to: Kryniczanka (-109 fanów), Magnesia (-79 obserwujących) oraz Ustronianka (-7 fanów). Pozostałe profile odnotowały przyrost liczby nowych obserwatorów. Najlepiej pod tym względem wypadła Primavera (+128 fanów).
Najaktywniejszą dyskusją w komentarzach ponownie mogła pochwalić się Rodowita z Roztocza (228 komentarzy), największą liczbą udostępnień Ustronianka (47), a największą liczbą polubień Piwniczanka (1,2 tys.). Najbardziej aktywnymi były profile Piwniczanki oraz Muszynianki (oba po 24 wpisy).
Wody mineralne na Facebooku we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów wód mineralnych był ten autorstwa firmy Ustronianka (333 interakcje). Był to post odnoszący się do Dnia Urody i faktu, że dobre nawadnianie jest kluczem do świetnego wyglądu. Wpis ten zdobył również największą liczbę komentarzy (294).
Kolejny top post również należał do Ustronianki. Zdobył on 225 interakcji i traktował o tym, że „nic tak nie zbliża, jak wspólny posiłek”. Miejsce 3. zdobyła publikacja marki Piwniczanka (198 interakcji), która była konkursem, w którym do zdobycia był pakiet startowy na 15. Bieg Trzech Kopców w Krakowie. Post ten zdobył również największą liczbę udostępnień (15).
Wrześniowy ranking najpopularniejszych wpisów należał głównie do Ustronianki (3 posty) oraz Rodowity z Roztocza (3 publikacje).
Podsumowując, wrześniowy ranking wód mineralnych na Facebooku zbytnio nie zaskoczył. Większość marek, do których podium należało w sierpniu, utrzymały swoje miejsca. Pozostali gracze nie osiągnęli zbyt spektakularnych wyników. Zastanawiać może jedynie ponowna strata fanów przez markę Magnesia oraz, po raz kolejny, nieobecność w zestawieniu marki Żywiec Zdrój, czyli jednego z największych graczy w tej branży.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.