Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w sierpniu 2022 r. radziły sobie profile wód mineralnych na Facebooku. Na podium znalazły się: Ustronianka, Magnesia i Piwniczanka. Jak wypadli pozostali gracze?
Ranking wód mineralnych na Facebooku. Ustronianka, Magnesia i Piwniczanka na podium
W sierpniu na podium zestawienia najpopularniejszych profili wód mineralnych na Facebooku znalazły się: Ustronianka – Naturalna Woda Mineralna, Magnesia oraz Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka. Swoje miejsca z poprzedniego rankingu zachowały Ustronianka i Piwniczanka (kolejno pozycje nr 1 oraz 3). Na miejsce 2., które w lipcu zajmowała Primavera, wskoczyła Magnesia. Był to awans z lokaty 7. Primavera spadła zaś na miejsce 4.
W badanym okresie bardzo duży awans zaliczył profil marki Muszynianka – z miejsca 12. wskoczył bowiem na miejsce 6. poprawiając swój wynik o 245 interakcji. Jantar zmienił swoją lokatę z 10. na 7., a JAVA z miejsca 13. wspięła się na miejsce 8.
Profile, którym w sierpniu nie wiodło się zbyt dobrze to m.in. Kryniczanka (spadek z miejsca 5. na 12.), Rodowita z Roztocza (spadek o jedno oczko w zestawieniu), Staropolanka przeskoczyła z lokaty 9. na 14., czyli na ostatnie miejsce rankingu, zaś Alcalia, która poprzednio zajmowała pozycję nr 6, całkiem zniknęła z zestawienia. Na liście nie pojawił się też Żywiec Zdrój.
W badanym miesiącu kilka marek straciło fanów na swoich facebookowych stronach. Najwięcej ubyło ich firmom Magnesia (-73), Ustronianka (-25) i Staropolanka (-17). Pozostałe profile odnotowały przyrost liczby nowych obserwatorów. Najlepiej pod tym względem wypadła Rodowita z Roztocza (+204 fanów).
Najaktywniejszą dyskusją w komentarzach ponownie mogła pochwalić się Rodowita z Roztocza (210 komentarzy), największą liczbą udostępnień Magnesia (81) i Ustronianka (80), a największą liczbą polubień Ustronianka (1,6 tys.). Najbardziej aktywny był profil Muszynianki (25 wpisów).
Wody mineralne na Facebooku w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów wód mineralnych był ten autorstwa firmy Magnesia (648 interakcji). Był to post dotyczący odpowiedniego nawadniania i dostarczania organizmowi mikroelementów, w tym magnezu, którego w wodzie tej marki jest bardzo duża ilość. Wpis ten zdobył również największą liczbę komentarzy (104) oraz udostępnień (66).
Kolejny top post należał do Ustronianki. Zdobył on 628 interakcji, a był przepisem na lemoniadę arbuzową z wykorzystaniem wody tejże marki. Post zyskał najwięcej polubień (537). Miejsce 3. zdobyła publikacja marki Primavera (374 interakcji), która była konkursem, w którym do zdobycia było 5 kompletów do badmintona.
Sierpniowy ranking najpopularniejszych wpisów należał głównie do Ustronianki (4 posty) oraz Primavery (3 publikacje).
Podsumowując, sierpniowy ranking wód mineralnych na Facebooku zbytnio nie zaskoczył. Większość marek, do których podium należało w lipcu, utrzymały swoje miejsca. Pozostali gracze nie osiągnęli zbyt spektakularnych wyników. Zastanawiać może jedynie ponowna dość spora strata fanów przez markę Magnesia oraz zniknięcie z zestawienia marki Żywiec Zdrój, czyli jednego z największych graczy w tej branży.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.