Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w październiku 2022 r. radziły sobie profile wód mineralnych na Facebooku. Na podium znalazły się: Primavera, Ustronianka i Piwniczanka. Jak wypadli pozostali gracze?
Ranking wód mineralnych na Facebooku. Primavera, Ustronianka i Piwniczanka na podium
W październiku na podium zestawienia najpopularniejszych profili wód mineralnych na Facebooku znalazły się: Primavera, Ustronianka – Naturalna Woda Mineralna oraz Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka. Względem minionego miesiąca Ustronianka i Piwniczanka utrzymały się na podium. Nowością w pierwszej trójce była za to Primavera.
Primavera awansowała z lokaty 6. na 1., Ustronianka zachowała swoje 2. miejsce z poprzedniego zestawienia, zaś miejsce numer 3 tym razem zajęła Piwniczanka. Rodowita z Roztocza, która we wrześniu zajmowała miejsce 3. tym razem zaliczyła spadek na lokatę 9.
W badanym okresie awans zaliczyły profile marek: Kryniczanka (z miejsca 9. wskoczył na miejsce 6., poprawiając swój wynik o 47 interakcji), Jantar (skok z miejsca 8. na 7.) czy Alcalia (z lokaty nr 10 na 8). Profile, którym w październiku nie wiodło się zbyt dobrze to m.in. Kinga Pienińska (spadek z miejsca 13. na 14.) czy wspomniana wcześniej Rodowita z Roztocza (spadek z miejsca 3. na 9.).
Swoje lokaty z poprzedniego zestawienia zachowały Muszynianka oraz Magnesia (kolejno miejsca 4. oraz 5.). Na liście znów nie pojawił się Żywiec Zdrój, czyli jeden z większych graczy w branży.
W badanym miesiącu tylko trzy marki straciły fanów na swoich facebookowych stronach. Były to: Magnesia (-462 obserwujących), Staropolanka (-169) oraz Ustronianka (-76 fanów). Pozostałe profile odnotowały przyrost liczby nowych obserwatorów. Najlepiej pod tym względem wypadła Primavera (+100 fanów).
Najaktywniejszą dyskusją w komentarzach mogła pochwalić się Primavera (112 komentarzy), a największą liczbą udostępnień Ustronianka (82). Największą liczbę polubień zgromadziła firma Primavera (1,6 tys.). Najbardziej aktywny był profil Muszynianki (oba po 27 wpisów).
Wody mineralne na Facebooku w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów wód mineralnych był ten autorstwa firmy Primavera (1,1 tys. interakcji). Był to post odnoszący się uprawiania sportu i dbania o tężyznę fizyczną jesienią. Wpis ten był zachętą do zostawiania pod nim reakcji.
Kolejny top post należał do Ustronianki. Zdobył on 663 interakcje i traktował o tym, że na weekend najlepiej wybrać się do Ustronia. Publikacja zdobyła największą liczbę polubień (513). Miejsce 3. zdobył wpis marki Primavera (343 interakcje). Był on pytaniem do fanów o to, jak przygotowują się do jesiennych wypraw.
Największą liczbę komentarzy zebrał post należący do Muszynianki (57 komentarzy), zaś najwięcej udostępnień miał wpis marki Magnesia (36 share’ów). Październikowy ranking najpopularniejszych publikacji należał głównie do Ustronianki (3 posty) oraz Primavery (3 posty).
Podsumowując, październikowy ranking wód mineralnych na Facebooku zbytnio nie zaskoczył. Większość marek, do których podium należało we wrześniu, utrzymało swoje miejsca. Pozostali gracze nie osiągnęli zbyt spektakularnych wyników. Zastanawiać może jedynie ponowna strata fanów przez markę Magnesia oraz, po raz kolejny, nieobecność w zestawieniu marki Żywiec Zdrój, czyli jednego z największych graczy w tej branży.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.