Analitycy IBiMS sprawdzili, jak w lutym 2023 r. radziły sobie spółki energetyczne na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrał PKN Orlen. Na miejscu 2. uplasował się E.ON Polska, zaś miejsce 3. zdobyła Grupa PGE. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?
PKN Orlen, E.ON Polska i Grupa PGE w czołówce rankingu spółek energetycznych
Zdecydowanym liderem najpopularniejszych spółek energetycznych w lutym 2023 r. okazał się PKN Orlen, który zdobył 7,9 tys. interakcji ze strony użytkowników. Firma polepszyła swój wynik z minionego miesiąca o ponad 7 tys. interakcji. Dzięki temu znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia.
Miejsce drugie, z wynikiem 2,6 tys. interakcji, zajęła marka E.ON Polska. Biorąc pod uwagę styczniowy ranking, ta firma pogorszyła swój wynik 0 1 tys. interakcji. Mimo to awansowała z zajmowanego wcześniej miejsca czwartego.
Na miejscu trzecim uplasowała się Grupa PGE (1,8 tys. interakcji), która zaliczyła spadek z lokaty pierwszej. Firma znacznie pogorszyła swój wynik ze stycznia (o 7,6 tys. interakcji).
Największy przyrost nowych fanów w lutym uzyskał TAURON Polska Energia (+487). Pod tym względem dobrze wypadła także Polska Spółka Gazownictwa (+472 nowych obserwatorów) oraz Energa SA (+294 nowych fanów). Pozostałe spółki energetyczne nie rozwijały się już tak szybko. Jedna ze spółek, które znalazły się w lutowym rankingu, odnotowała ubytek obserwatorów. Była to firma E.ON Polska, która straciła 12 obserwujących.
W badanym okresie najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do Grupy PGE. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie marki opublikowano 84 posty. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Daleko za nim znalazły się Energa SA (29 postów) oraz PKN Orlen (28 wpisów). Najmniej publikacji znalazło się na stronie Gaspol S.A. (3 posty).
Pod względem reakcji w lutym najlepiej wypadł PKN Orlen (5,9 tys.). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miał również PKN Orlen (1,7 tys.). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy spółki PKN Orlen (339 udostępnień).
Spółki energetyczne w lutym 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w lutym, w przypadku spółek energetycznych, był post należący do PKN Orlen (1 tys. interakcji). Wpis był informacją o tym, że firma posiada największą sieć stacji paliw w Europie Środkowej. Publikacja ta miała również najwięcej reakcji (785) oraz udostępnień (48 tys.).
Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się post stworzony przez spółkę Gaspol S.A. (900 interakcji). Publikacja dotyczyła decyzji o zaprzestaniu zakupu gazu płynnego produkowanego w Rosji przez firmę Gaspol po rozpoczęciu agresji zbrojnej wojsk Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
Miejsce 3. zajęła publikacja PKN Orlen (873 interakcje). Post traktował o staraniach firmy, aby ceny paliw w Polsce były jak najniższe. Ta publikacja miała najwięcej komentarzy (251).
Na 10 top postów spółek energetycznych na Facebooku najwięcej należało do spółki PKN Orlen (7 na 10 wpisów).
Podsumowując, w lutowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się: PKN Orlen, E.ON Polska i Grupa PGE. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.