Analitycy IBiMS sprawdzili, jak w grudniu 2022 r. radziły sobie spółki energetyczne na Facebooku. W badanym czasie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała Grupa PGE. Na miejscu 2. uplasowała się Polska Spółka Gazownictwa, zaś miejsce 3. zdobyła Enea. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych graczy na tym rynku?
Grupa PGE, Polska Spółka Gazownictwa i Enea w czołówce rankingu spółek energetycznych
Zdecydowanym liderem najpopularniejszych spółek energetycznych w grudniu 2022 r. okazała się Grupa PGE, która zdobyła 9,7 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce drugie, z wynikiem 2,4 tys. interakcji, zajęła Polska Spółka Gazownictwa, zaś na miejscu trzecim uplasowała się Enea (2 tys. interakcji). Pozostałe marki energetyczne nie radziły już sobie tak prężnie.
Największy przyrost nowych fanów w grudniu uzyskał PKN ORLEN (+18 tys.). Pod tym względem dobrze wypadła także Enea (+2 tys. nowych obserwatorów). Pozostałe spółki energetyczne nie rozwijały się już tak szybko. Żadna ze spółek, które znalazły się w grudniowym rankingu, nie odnotowała ubytku obserwatorów.
W badanym okresie najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do Grupy PGE. W ciągu miesiąca na facebookowej stronie marki opublikowano 79 postów. Z tak dobrym wynikiem profil ten pozostał w badanym okresie bezkonkurencyjnym. Daleko za nim znalazły się Polska Spółka Gazownictwa (23 posty) oraz Enea (22 wpisy). Najmniej publikacji znalazło się na stronie Axpo Polska (5 publikacji).
Pod względem polubień postów w grudniu najlepiej wypadły: Polska Spółka Gazownictwa (2 tys. like’ów), Grupa PGE (1,9 tys. polubień) oraz Enea (1,7 tys. like’ów). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miało PKN ORLEN (623). W badanym okresie internauci najchętniej udostępniali wpisy Grupy PGE (7,5 udostępnień).
Spółki energetyczne w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w grudniu, w przypadku spółek energetycznych, był post należący do Grupy PGE (7,3 tys. interakcji). Wpis był ostrzeżeniem przed nowym sposobem oszustwa, jakim są wizyty domowe rzekomych pracowników spółki. Publikacja ta miała również najwięcej udostępnień (7,1 tys.).
Na 2. miejscu wśród popularnych wpisów znalazł się post stworzony przez spółkę Enea (795 interakcji). Publikacja była informacją o konkursie związanym z obchodami Powstania Wielkopolskiego. Wpis ten zgarnął też największą liczbę polubień (718). Miejsce 3. zajęła publikacja Grupy PGE (642 interakcje). Post traktował o umacnianiu się firmy na rynku energii. Ten wpis miał też najwięcej komentarzy (206).
Na 10 top postów spółek energetycznych na Facebooku najwięcej należało do Polskiej Spółki Gazownictwa oraz grupy E.ON Polska (obie marki umieściły po 3 wpisy).
Podsumowując – jak wynika z danych, najwięcej reakcji ze strony internautów zdobywały treści publikowane przez marki: Grupa PGE, Polska Spółka Gazownictwa oraz Enea. Najgorzej w grudniowym zestawieniu wypadły: Axpo Polska (171 interakcji), Veolia PL (232 interakcji) oraz Energa SA (299 interakcji).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.