Jak we wrześniu 2022 r. radziły sobie profile sklepów spożywczych na Facebooku? Pierwsza trójka pozostała w prawie niezmienionym składzie – Kaufland Polska, Żabka i Lidl Polska ponownie stanęły na podium rankingu. Zmieniły tylko nieco zajmowane w minionym miesiącu miejsca. Jak na ich tle wypadła konkurencja?
Ranking sklepów spożywczych. Kaufland, Żabka i Lidl ponownie na podium
Najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu pozostał fanpage Kaufland Polska, który wyraźnie dominował w zakresie sumy generowanych interakcji (163 tys.). Choć tym razem miał ich nieco mniej (o 8 tys. niż w minionym okresie), to nadal pozostał bezkonkurencyjnym.
Na drugiej pozycji, z o wiele niższą sumą interakcji niż lider zestawienia, znalazła się Żabka Polska (47 tys. interakcji). Ten profil również zachował swoją lokatę sprzed miesiąca. Na miejscu 3. znalazł się Lidl, który tym razem uzbierał 34 tys. interakcji. Osiągnął niższy wynik niż w poprzednim rankingu (o 14 tys. interakcji mniej) i spadł o 1 oczko niżej.
Dino z lokaty 3. przeniósł się na miejsce 4., Biedronka z miejsca 4. spadła na 5., ALDI z lokaty nr 5. przeniósł się na lokatę nr 6., Stokrotka z miejsca 6. zaliczyła spadek na 10. Lepiej poszło sklepom: Intermarche (skok z miejsca 10. na 7.) czy Chata Polska (awans z lokaty 13. na 11.).
W badanym okresie bardzo dużą aktywnością własną mogły pochwalić się marki: TOPAZ (160 wpisów), Kaufland (132 posty), Biedronka (74 publikacje) i ALDI Polska (68 postów). Najprężniej rozwijały się facebookowe strony firm: Dino Polska (+7,2 tys. obserwujących), Lidl Polska (+6,2 tys. nowych fanów), Biedronka (4,6 tys. nowych obserwatorów), Żabka (+2,3 tys. nowych fanów) oraz Kaufland Polska (+1,7 tys. nowych obserwatorów).
Największą liczbę polubień postów i najwięcej komentarzy miał Kaufland (90 tys. like’ów i 13 tys. komentarzy). Największą liczbą udostępnień mógł pochwalić się Lewiatan (2,8 tys.).
Sklepy spożywcze na Facebooku we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Publikacje na profilu marki Kaufland znalazły się w ścisłej czołówce najbardziej interaktywnych postów. Zajęły one trzy pierwsze miejsca w zestawieniu. Wpis z pierwszej pozycji rankingu uzyskał 10 tys. interakcji. Drugi miał ich 9,3 tys., zaś ten z miejsca 3. zebrał ich 8,8 tys. Dwie z wymienionych publikacji były pytaniami do internautów i miały na celu skłonienie ich do zostawiania reakcji czy komentarzy. Trzeci był reklamą oranżady marki Hellena.
Już na pierwszy rzut oka widać, że wrześniowe zestawienie top postów sklepów spożywczych na Facebooku ponownie zdominował Kaufland. Ta sieć opublikowała ich aż 7 na 10. Pozostałe wpisy, które znalazły się w tym rankingu, należały do Żabki (2 posty) oraz Intermarche (1 post).
Podsumowując, skład pierwszej trójki wrześniowego rankingu sklepów spożywczych na Facebooku nie zmienił się zbytnio od ostatniego badania. Biorąc pod uwagę całokształt danych można stwierdzić, że obecnie pozycje marek Kaufland, Żabka oraz Lidl są raczej niezagrożone. Kandydatem do nawiązania z nimi konkurencji może być jedynie Dino, który w bieżącym zestawieniu również uzyskał bardzo dobry wynik.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.