Jak w sierpniu 2022 r. radziły sobie profile sklepów spożywczych na Facebooku? Pierwsza trójka pozostała w prawie niezmienionym składzie – Kaufland Polska, Lidl Polska i Żabka ponownie stanęły na podium rankingu. Jedyną zmianą jest pojawienie się tam sieci Dino Polska. Jak na ich tle wypadła konkurencja?
Ranking sklepów spożywczych. Kaufland, Lidl i Żabka ponownie na podium
Najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu pozostał fanpage Kaufland Polska, który wyraźnie dominował w zakresie sumy generowanych interakcji (171 tys.). Choć tym razem miał ich nieco mniej (o 35 tys. niż w minionym okresie), to nadal pozostał bezkonkurencyjnym.
Na drugiej pozycji, z o wiele niższą sumą interakcji, ex aequo znalazły się Lidl oraz Żabka (obie po 48 tys. interakcji). Lidl osiągnął niższy wynik niż w rankingu z minionego miesiąca (o 24 tys. interakcji mniej). Żabka również pogorszyła swoje osiągi (o 14 tys. interakcji mniej). Podium, z wynikiem 26 tys., zamknął profil Dino Polska, który wskoczył tam z miejsca 4.
Biedronka z miejsca 5. przeniosła się na miejsce 4., ALDI Polska awansował z lokaty 6. na 5., Stokrotka wskoczyła z miejsca 8. na 6., zaś profil marki TOPAZ zachował swoją 7. lokatę.
W badanym okresie bardzo dużą aktywnością własną mogły pochwalić się marki: TOPAZ (159 wpisów), Kaufland (145 postów) oraz Biedronka i ALDI Polska (oba profile po 65 postów). Najprężniej rozwijały się facebookowe strony firm: Dino Polska (+10 tys. obserwujących), Lidl Polska (+9 tys. nowych fanów), Biedronka (3,4 tys. nowych obserwatorów), Żabka (+2,5 tys. nowych fanów) oraz Kaufland Polska (+2,4 tys. nowych obserwatorów).
Największą liczbę polubień postów i najwięcej komentarzy miał Kaufland (87 tys. like’ów i 14 tys. komentarzy). Największą liczbą udostępnień mógł pochwalić się Lewiatan (1,9 tys.).
Sklepy spożywcze na Facebooku w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Publikacje na profilach marki Żabka i Kaufland znalazły się w ścisłej czołówce najbardziej interaktywnych postów. Zajęły one trzy pierwsze miejsca w zestawieniu. Wpis z pierwszej pozycji rankingu, należący do sieci Żabka, uzyskał 20 tys. interakcji. Drugi, który opublikował Kaufland, miał ich 8,7 tys. Na miejscu trzecim eq aequo znalazły się dwa wpisy również należące do sklepu Kaufland (oba po 7,6 tys. interakcji). Wszystkie wymienione publikacje były pytaniami do internautów i miały na celu skłonienie ich do zostawiania reakcji czy komentarzy.
Już na pierwszy rzut oka widać, że sierpniowe zestawienie top postów sklepów spożywczych na Facebooku ponownie zdominował Kaufland. Ta sieć opublikowała ich aż 11 na 13. Pozostałe wpisy, które znalazły się w tym rankingu, należały do Żabki (2 posty).
Podsumowując, skład pierwszej trójki sierpniowego rankingu sklepów spożywczych na Facebooku nie zmienił się zbytnio od ostatniego badania. Biorąc pod uwagę całokształt danych można stwierdzić, że obecnie pozycje marek Kaufland, Lidl oraz Żabka są raczej niezagrożone. Nowym kandydatem do nawiązania z nimi konkurencji stał się Dino, który w bieżącym zestawieniu wskoczył na 3. miejsce na podium.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.