Jak w lipcu 2022 r. radziły sobie profile sklepów spożywczych na Facebooku? Pierwsza trójka pozostała w niezmienionym składzie – Kaufland Polska, Lidl Polska i Żabka ponownie stanęły na podium rankingu. Jak na ich tle wypadli pozostali gracze?
Ranking sklepów spożywczych. Kaufland, Lidl i Żabka znów na podium
Najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu pozostał fanpage Kaufland Polska, który wyraźnie dominował w zakresie sumy generowanych interakcji (206 tys.) Na drugiej pozycji, z o wiele niższą sumą interakcji (72 tys.), znalazł się Lidl. Podium, z wynikiem 62 tys. interakcji, zamknęła Żabka. Kaufland poprawił swój wynik sprzed miesiąca o 48 tys. interakcji, umacniając swoją pozycję lidera w lipcowym zestawieniu.
W pierwszej piątce ponownie znaleźli się też Dino (32 tys. interakcji) oraz Biedronka (19 tys. interakcji), ale w porównaniu do zestawienia czerwcowego, te dwa sklepy zamieniły się miejscami – Dino awansował na miejsce 4., zaś Biedronka spadła o oczko w dół, zajmując lokatę 5.
Swoje pozycje w rankingu utrzymały m.in. ALDI (miejsce 6.) czy Intermarche (miejsce 9.). Stokrotka z lokaty nr 7 zaliczyła spadek na miejsce 8., Lewiatan z miejsca 8. spadł o 2 oczka w dół, a Netto z lokaty 10. spadło na lokatę 11.
Carrefour, czyli największy profil w zestawieniu, ponownie uzyskał niskie rezultaty. Na polskojęzycznej wersji fanpage’a zamieszczono niewiele wpisów (17), co przyniosło również słabe rezultaty w zakresie interaktywności publikowanych treści. Nie pomogło nawet zdobycie przez tę markę bardzo wysokiej liczby nowych fanów (15 tys.). Profil znalazł się na 20. miejscu w rankingu (o 3 oczka w dół w porównaniu z zestawieniem z czerwca) z wynikiem 998 interakcji.
W badanym okresie bardzo dużą aktywnością własną mogą pochwalić się marki: TOPAZ (159 wpisów), Kaufland (124 posty) oraz ALDI Polska (73 posty). Najprężniej rozwijały się facebookowe strony firm: Carrefour (+15 tys. nowych fanów), Lidl (+12 tys.) oraz Dino (+10 tys.). Największą liczbę polubień postów miał Kaufland (102 tys.), najwięcej komentarzy zebrała sieć Lidl (16 tys.), zaś najwięcej udostępnień miał Lewiatan (1,9 tys.).
Sklepy spożywcze na Facebooku w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Publikacje na profilach marki Kaufland, Żabka i Lidl znalazły się w ścisłej czołówce najbardziej interaktywnych postów, zajmując trzy pierwsze miejsca w zestawieniu. Wpis z pierwszej pozycji rankingu, należący do sieci Kaufland, uzyskał 14 tys. interakcji. Drugi, który opublikowała Żabka, miał ich 13 tys., zaś na miejscu trzecim znalazł się wpis Lidla (12 tys. interakcji).
Już na pierwszy rzut oka widać, że lipcowe zestawienie top postów sklepów spożywczych na Facebooku ponownie zdominował Kaufland. Ta sieć opublikowała ich aż 7 na 13. Pozostałe wpisy, które znalazły się w tym rankingu, należały do Żabki (3 posty) oraz sieci Lidl (3 posty).
Podsumowując, skład pierwszej trójki czerwcowego rankingu sklepów spożywczych na Facebooku nie zmienił się od ostatniego badania. Biorąc pod uwagę całokształt danych można stwierdzić, że obecnie pozycje marek Kaufland, Lidl oraz Żabka są raczej niezagrożone. Nowym kandydatem do nawiązania z nimi konkurencji stał się Dino. Warto zwrócić też uwagę, że dla polskojęzycznego profilu sieci Carrefour jest to kolejny niekorzystny miesiąc.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.