Popularność sklepów RTV i AGD na Facebooku w sierpniu 2022 r. Morele.net ponownie na czele zestawienia

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBIMS sprawdzili, jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w sierpniu 2022 r. W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został po raz kolejny przez profil morele.net. Na drugim miejscu znalazła się marka MediaMarkt Polska, zaś podium zamknął NEONET. Jak wypadli pozostali gracze?

Morele.net, MediaMarkt Polska i NEONET w pierwszej trójce rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku

Na podium sierpniowego zestawienia znalazły się morele.net, MediaMarkt Polska i NEONET. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 78 tys. interakcji i tym wynikiem, podobnie jak w minionym miesiącu, zdeklasowała swoich konkurentów. Co więcej, poprawiła go aż o 8 tys. interakcji. Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się MediaMarkt Polska, który uzyskał już dużo mniejszą liczbę interakcji niż lider zestawienia,.tj. 32 tys. Ten profil wskoczył jednak z miejsca 4. na podium, poprawiając swój poprzedni wynik o 12 tys. zdobytych interakcji. Na miejscu 3. znalazł się NEONET z wynikiem 31 tys. interakcji. Ten profil, biorąc pod uwagę wyniki z minionego miesiąca, zaliczył spadek o 1 oczko. RTV Euro AGD, który w lipcu zajmował miejsce 3., tym razem znalazł się na miejscu 4.

Najgorzej w rankingu wypadł profil ELECTRO.pl, który uplasował się na miejscu 14., zdobywając przez cały czerwiec tylko 7 reakcji ze strony internautów. W badanym okresie gorzej poszło również markom takim jak: Rebel Electro (10 interakcji), MyCenter (14 interakcji) oraz NEO24.PL (28 interakcji).

Najbardziej aktywną marką w social media w sierpniu było RTV Euro AGD. Na profilu tej firmy w badanym okresie pojawiło się 71 postów. Pod tym względem dobrze radziły sobie również Media Expert (70 wpisów), morele.net (62 posty) oraz NEONET (41 publikacji).

Największy przyrost nowych fanów w sierpniu uzyskał profil Media Expert (+1,7 tys.). Marki, które pod tym względem radziły sobie najgorzej, tj. traciły obserwujących, to MediaMarkt Polska (-173 fanów) oraz x-kom.pl (-18 fanów).

sklepy rtv agd ranking facebook sierpien 2022

Sklepy RTV i AGD w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty

Listę autorów najpopularniejszych postów otworzyły sklepy morele.net oraz MediaMarkt Polska. Publikacje zamieszczone na profilu morele.net zajęły 1. i 3. miejsce. Pierwsza z nich miała 34 tys. interakcji, zaś druga zebrała ich 15 tys. Oba posty były grafikami zachęcającymi do zrobienia zakupów w sklepie. Na miejscu 2. uplasował się wpis marki MediaMarkt Polska (19 tys. interakcji), który również był grafiką i odnosił się do urządzeń dla graczy. Post miał zachęcać internautów do reagowania.

Najwięcej polubień uzyskał post marki morele.net (20 tys.), największą liczbę komentarzy miał wpis należący do x-kom.pl (4,3 tys.), zaś najwięcej udostępnień otrzymała publikacja na profilu morele.net (473).

sklepy rtv agd ranking facebook sierpien 2022 postyPodsumowując, pierwsza trójka sierpniowego rankingu nie uległa aż tak dużej zmianie. Na podium zostały dwa profile: morele.net, który od kilku miesięcy jest zdecydowanym liderem i zostawia swoich konkurentów daleko w tyle oraz NEONET. Nowym graczem w pierwszej trójce stał się MediaMarkt Polska, który awansował na miejsce 3. z pozycji nr 4.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.