Analitycy IBIMS sprawdzili, jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w sierpniu 2022 r. W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został po raz kolejny przez profil morele.net. Na drugim miejscu znalazła się marka MediaMarkt Polska, zaś podium zamknął NEONET. Jak wypadli pozostali gracze?
Morele.net, MediaMarkt Polska i NEONET w pierwszej trójce rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku
Na podium sierpniowego zestawienia znalazły się morele.net, MediaMarkt Polska i NEONET. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 78 tys. interakcji i tym wynikiem, podobnie jak w minionym miesiącu, zdeklasowała swoich konkurentów. Co więcej, poprawiła go aż o 8 tys. interakcji. Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się MediaMarkt Polska, który uzyskał już dużo mniejszą liczbę interakcji niż lider zestawienia,.tj. 32 tys. Ten profil wskoczył jednak z miejsca 4. na podium, poprawiając swój poprzedni wynik o 12 tys. zdobytych interakcji. Na miejscu 3. znalazł się NEONET z wynikiem 31 tys. interakcji. Ten profil, biorąc pod uwagę wyniki z minionego miesiąca, zaliczył spadek o 1 oczko. RTV Euro AGD, który w lipcu zajmował miejsce 3., tym razem znalazł się na miejscu 4.
Najgorzej w rankingu wypadł profil ELECTRO.pl, który uplasował się na miejscu 14., zdobywając przez cały czerwiec tylko 7 reakcji ze strony internautów. W badanym okresie gorzej poszło również markom takim jak: Rebel Electro (10 interakcji), MyCenter (14 interakcji) oraz NEO24.PL (28 interakcji).
Najbardziej aktywną marką w social media w sierpniu było RTV Euro AGD. Na profilu tej firmy w badanym okresie pojawiło się 71 postów. Pod tym względem dobrze radziły sobie również Media Expert (70 wpisów), morele.net (62 posty) oraz NEONET (41 publikacji).
Największy przyrost nowych fanów w sierpniu uzyskał profil Media Expert (+1,7 tys.). Marki, które pod tym względem radziły sobie najgorzej, tj. traciły obserwujących, to MediaMarkt Polska (-173 fanów) oraz x-kom.pl (-18 fanów).
Sklepy RTV i AGD w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Listę autorów najpopularniejszych postów otworzyły sklepy morele.net oraz MediaMarkt Polska. Publikacje zamieszczone na profilu morele.net zajęły 1. i 3. miejsce. Pierwsza z nich miała 34 tys. interakcji, zaś druga zebrała ich 15 tys. Oba posty były grafikami zachęcającymi do zrobienia zakupów w sklepie. Na miejscu 2. uplasował się wpis marki MediaMarkt Polska (19 tys. interakcji), który również był grafiką i odnosił się do urządzeń dla graczy. Post miał zachęcać internautów do reagowania.
Najwięcej polubień uzyskał post marki morele.net (20 tys.), największą liczbę komentarzy miał wpis należący do x-kom.pl (4,3 tys.), zaś najwięcej udostępnień otrzymała publikacja na profilu morele.net (473).
Podsumowując, pierwsza trójka sierpniowego rankingu nie uległa aż tak dużej zmianie. Na podium zostały dwa profile: morele.net, który od kilku miesięcy jest zdecydowanym liderem i zostawia swoich konkurentów daleko w tyle oraz NEONET. Nowym graczem w pierwszej trójce stał się MediaMarkt Polska, który awansował na miejsce 3. z pozycji nr 4.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.