Analitycy IBIMS sprawdzili, jak sklepy RTV i AGD radziły sobie na Facebooku w lipcu 2022 r. W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji zdominowany został po raz kolejny przez morele.net. Na drugim miejscu znalazła się marka NEONET, zaś podium zamknęło RTV Euro AGD. Jak wypadli pozostali gracze?
Morele.net, NEONET i RTV Euro AGD w pierwszej trójce rankingu popularności marek RTV / AGD na Facebooku
Na podium lipcowego zestawienia znalazły się morele.net, NEONET i RTV Euro AGD. W badanym okresie pierwsza z marek uzyskała 70 tys. interakcji i tym wynikiem, podobnie jak w minionym miesiącu, zdeklasowała swoich konkurentów. Drugim najbardziej popularnym sklepem okazał się NEONET, który uzyskał już dużo mniejszą liczbę interakcji niż lider zestawienia,.tj. 39 tys. Ten profil wskoczył jednak z miejsca 6. na podium, poprawiając swój poprzedni wynik o 27 tys. zdobytych interakcji. Na miejscu 3. znalazło się RTV Euro AGD z wynikiem 25 tys. interakcji. Ten profil, biorąc pod uwagę wyniki z minionego miesiąca, awansował tam z miejsca 4.
Marki x-kom.pl oraz Media Expert, które w czerwcu zajmowały miejsca na podium rankingu, tym razem uzyskały gorsze wyniki. Pierwsza z nich z lokaty nr 2 spadła na miejsce 5., zaś druga z lokaty 3. na 6. Najgorzej w rankingu wypadł profil MyCenter, który uplasował się na miejscu 14., zdobywając przez cały czerwiec tylko 16 reakcji ze strony internautów.
Najbardziej aktywną marką w social media w lipcu było RTV Euro AGD. Na profilu tej firmy w badanym okresie pojawiło się 75 postów. Pod tym względem dobrze radziły sobie również Media Expert (59 wpisów), morele.net (58 postów), NEONET (43 publikacje) oraz Max Elektro (41 postów).
Największy przyrost nowych fanów w lipcu uzyskał profil Media Expert (+1,3 tys.). Marki, które pod tym względem radziły sobie najgorzej, tj. traciły obserwujących, to x-kom.pl (-224), MediaMarkt Polska (-72), morele.net (-19) oraz MyCenter (-8).
Sklepy RTV i AGD w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Listę autorów najpopularniejszych postów otworzyły sklepy morele.net oraz x-kom.pl. Publikacje zamieszczone na profilu morele.net zajęły 1. i 2. miejsce. Pierwsza z nich miała 21 tys. interakcji, zaś druga zebrała ich 13 tys. Oba posty były linkami – odnośnikami do strony morele.net. Na miejscu 3. uplasował się wpis marki x-kom.pl (7 tys. interakcji), który dotyczył komponentów w promocyjnych cenach.
Najwięcej polubień uzyskał post marki morele.net (17 tys.), największą liczbę komentarzy miał wpis należący do x-kom.pl (991), zaś najwięcej udostępnień otrzymała publikacja na profilu x-kom.pl (145). Aż 6 z 13 najpopularniejszych publikacji należało w lipcu do morele.net. Pozostałe pojawiły się na facebookowych stronach MediaMarkt Polska (3 posty), x-kom.pl (2 wpisy) oraz NEONET (2 posty).
Podsumowując, pierwsza trójka lipcowego rankingu uległa bardzo dużej zmianie. Na podium został jedynie profil morele.net, który od kilku miesięcy jest zdecydowanym liderem i zostawia swoich konkurentów daleko w tyle. Jeśli chodzi o przyrost fanów, to w bieżącym miesiącu, gorzej niż w minionym, poradził sobie sklep x-kom.pl, zaliczając stratę 224 obserwatorów. Spadki liczby obserwujących zaliczyły też MediaMarkt Polska, morele.net oraz MyCenter. Nie były one jednak zbyt duże.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.