Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radzili sobie producenci mebli na Facebooku. Na podium znalazły się Salony Agata, Meble Ares oraz Black Red White. Jak w tym zestawieniu wypadli inni? Łącznie w monitoringu było 160 marek (producenci mebli, sklepy meblowe i salony meblowe).
Ranking producentów mebli na Facebooku. Salony Agata i Meble Ares na czele zestawienia
W badanym okresie największą liczbę interakcji wygenerowały profile należące do Salonów Agata (14 tys.) oraz Mebli Ares (12 tys.). Z tak wysokimi wynikami znalazły się one w czołówce rankingu, deklasując swoich konkurentów. Miejsce trzecie zajęła marka Black Red White (5,1 tys. interakcji). Podwyższone rezultaty osiągali też IKEA (5 tys. interakcji), Wnętrza VOX (4,6 tys. interakcji) oraz Meble Bogart (4 tys. interakcji). Nie były to już jednak tak imponujące wyniki, jak w przypadku miejsca 1. oraz 2.
Spekatakularny przyrost nowych fanów w kwietniu uzyskała IKEA, czyli największy profil pod względem ilości obserwujących wśród wszystkich zebranych w rankingu. Na stronie firmy w ciągu 30 dni pojawiło się aż 47 tys. nowych użytkowników. Wynik ponad tysiąc nowych fanów uzyskały: Meble Ares (2,2 tys.), Meble Bogart (1,9 tys.) oraz JYSK Polska (1,4 tys.). Najwolniej rozwijał się MarketMeblowy.pl, który zyskał jedynie 90 nowych obserwujących.
Wysoka aktywność własna widoczna była szczególnie w przypadku profilu Meble Stylowe Gutowo Małe. W badanym okresie na facebookowej stronie marki pojawiło się aż 81 postów. Bardzo aktywny był również westwing.pl (47 wpisów) i Meble Ares (36 postów).
Pod względem polubień postów prym w kwietniu wiodły Salony Agata – na profilu pojawiło się 12 tys. like’ów. Pod tym względem dobrze radziły sobie również Meble Ares (6,9 tys. polubień) oraz Black Red White (4,6 tys. like’ów). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami uzyskały Meble Ares (2,3 tys.), zaś najwięcej udostępnień postów zdobyła ta sama marka (1,4 tys.), a tuż za nią znalazła się firma AMT Meble (1,2 tys. udostępnień).Największą popularność w badanym okresie uzyskały posty opublikowane na profilach Salony Agata, Moderno Meble i Meble Bogart. Te trzy marki, z wynikiem 2,5 tys. interakcji, znalazły się ex aequo na 1. miejscu zestawienia top postów producentów mebli na Facebooku w kwietniu. Wpisy dotyczyły kolejno: przygotowań do świąt wielkanocnych, reklamy narożnika oraz zachęty do komentowania i oznaczania osób pod umieszczonym cytatem.
Największą liczbę like’ów zdobyły posty Salonów Agata (2,1 tys.), Moderno Meble (2,1 tys.) oraz Mebli Bogart (2 tys.), zaś ponadprzeciętną liczbę komentarzy uzyskał wpis opublikowany przez Salony Agata (255 komentarzy). Największą liczbą udostępnień swojego wpisu mogą pochwalić się Meble Bogart – publikacja miała aż 157 share’ów.
Warto zauważyć, że zestawienie zdominowały Salony Agata, które w badanym okresie opublikowały 7 na 15 najpopularniejszych postów.
Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile producentów mebli takich jak: Salony Agata, Meble Ares oraz Black Red White. W rankingu wyraźnie widać, że to jednak Salony Agata i Meble Ares zdecydowanie wyprzedzały konkurentów pod względem liczby interakcji generowanych w obrębie profilu.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.