Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile operatorów sieci komórkowych radziły sobie na Facebooku w grudniu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrał profil Orange. Na podium stanęli również T-Mobile oraz Mobile Vikings Polska. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych operatorów?
Orange, T-Mobile i Mobile Vikings Polska najbardziej popularnymi operatorami GSM w grudniu
W badanym okresie zestawienie zostało zdominowane przez Orange. To właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji (71 tys.). Za nim, z wynikiem 20 tys. interakcji, uplasował się T-Mobile, zaś miejscu trzecim znalazł się profil Mobile Vikings Polska (19 tys. interakcji).
Zestawienie zamknęły strony Heyah oraz Premium Mobile, które w bieżącym miesiącu były najmniej aktywne. Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilu Orange (12 tys. komentarzy). Operator ten miał też najwięcej polubień publikacji (38 tys.). Najczęściej udostępniano wpisy operatora Plus (3,1 tys. udostępnień).
W badanym okresie większość operatorów zaliczyło spadek obserwujących ich profile. Najbardziej dotknęło to markę Play, której ubyło aż 1,5 tys. obserwatorów. Znaczny ubytek obserwujących odnotował również Plus (-866 fanów) oraz Heyah (-686 fanów). Na plusie pozostali jedynie Orange (+35 tys. fanów), Mobile Vikings Polska (+728 fanów), Lajt Mobile (+295 obserwujących), Premium Mobile (+66 fanów) oraz Red Bull MOBILE (+64 obserwatorów).
Operatorzy komórkowi w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis marki Orange, który uzyskał 20 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów firm telekomunikacyjnych na Facebooku. Była to publikacja mająca zachęcić fanów do reagowania, a dotyczyła porannego wstawania. Post ten miał również najwięcej polubień (11 tys.) oraz komentarzy (3,4 tys.).
Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów również zdobył Orange (7,1 tys. interakcji). Wpis zachęcał do zostawiania pod nim reakcji. Zabieg okazał się udany, ponieważ publikacja zgarnęła sporą liczbę like’ów (4,3 tys.).
Na miejscu trzecim uplasował się post operatora T-Mobile, który zdobył 6,6 tys. interakcji i odnosił się do rozmów przy wigilijnej kolacji. Najwięcej udostępnień zebrał wpis Mobile Vikings Polska (194 share’ów).
Najwięcej najpopularniejszych postów, które znalazły się w grudniowym zestawieniu, opublikował Orange (5 na 10 wpisów). Za nim znalazł się T-Mobile (3 publikacje).
Podsumowując, w grudniu najlepiej radziły sobie marki Orange, T-Mobile oraz Mobile Vikings Polska. To właśnie ci operatorzy GSM zdobyli w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli Heyah (44 interakcje) i Premium Mobile (96 interakcji). Sporo profili z rankingu traciło też swoich fanów.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.