Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych sprawdzili, jak w sierpniu 2022 r. radziły sobie media na Facebooku. Ranking otwiera, podobnie jak w lipcu, profil TVN24. Stacja ta od dawna jest liderem zestawienia. Miejsce 2. znów zajął Goniec.pl, zaś na miejscu 3. po raz kolejny uplasował się profil FAKT24.pl. Tym razem ex aequo ze stroną TVP Sport.
Ranking mediów na Facebooku. TVN24 ponownie królem zestawienia
Profil TVN24 po raz kolejny wygenerował największą liczbę interakcji (1,9 mln). Był on też najaktywniejszym profilem w zestawieniu (2 tys. opublikowanych postów). W czołówce sierpniowego rankingu znalazły się także Goniec.pl (1,7 mln interakcji) oraz redakcja FAKT24.pl (1,3 mln) i TVP Sport (1,3 mln). Pierwsze trzy profile utrzymały się na tych samych miejscach, które zajmowały w ubiegłym miesiącu, zaś TVP Sport zaliczył awans z miejsca 5. na 3. TVN24 oraz Goniec.pl poprawiły swoje wyniki z lipca każdy o 100 tys. interakcji, a FAKT24.pl miał o 100 tys. interakcji mniej niż w minionym miesiącu.
Z mediów, które trafiły do zestawienia, najwięcej nowych obserwujących można było zaobserwować w obrębie strony Goniec.pl (+118 tys.), Polsat (+8,6 tys.), TVP Sport (+4,7 tys.) oraz Tygodnik NIE (+3,9 tys.). Najwięcej like’ów w badanym okresie miała strona TVP Sport (886 tys.). Najwięcej komentarzy i udostępnień otrzymał profil Goniec.pl (531 tys. komentarzy i 205 tys. udostepnień).
W sierpniu, porównując do rankingu lipcowego, gorzej poradziły sobie m.in. Tygodnik NIE (spadek z lokaty 4. na 8.), Gazeta Wyborcza (spadek z miejsca 8. na 10.) czy WP Wiadomości (spadek o 1 oczko). Facebookowe strony Onet Wiadomości oraz Bądźmy Razem. TVP, za sprawą bardzo słabych wyników, całkiem zniknęły z rankingu. Super Express awansował z miejsca 13. na 9.
Media na Facebooku w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W sierpniu najbardziej popularny post został opublikowany na profilu Bądźmy Razem. TVP. Zebrał on 139 tys. interakcji i dotyczył Wakacyjnej Trasy Dwójki w Stężycy. Ten wpis miał również najwięcej polubień (90 tys.) i udostępnień (37 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu top postów na profilach mediów na Facebooku zajął wpis na profilu Jastrząb Post (131 tys. interakcji). Dotyczył on mocnych słów wypowiedzianych przez Katarzynę Skrzynecką. Miejsce 3. zajął post na stronie POLSAT, który miał 77 tys. interakcji.
W badanym okresie najwięcej komentarzy uzyskał post opublikowany na profilu Super Express. Wpis ten miał ich 22 tys.
Podsumowując, w sierpniu najlepiej radziły sobie facebookowe profile TVN24, Goniec.pl, FAKT24.pl oraz TVP Sport. To one budziły największe zainteresowanie wśród internautów, dlatego znalazły się w pierwszej trójce zestawienia. Żadne medium, które znalazło się w rankingu, nie straciło w tym miesiącu fanów. Prawie każda ze stron była bardzo aktywna. Najgorzej pod tym względem wypadły Tygodnik NIE (137 publikacji) oraz POLSAT (279 wpisów).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.