Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych sprawdzili, jak w lipcu 2022 r. radziły sobie media na Facebooku. Ranking otwiera, podobnie jak w czerwcu, profil TVN24. Stacja ta od dawna jest liderem zestawienia. Miejsce 2. zajął Goniec.pl, zaś na miejscu 3. uplasował się profil FAKT24.pl.
Ranking mediów na Facebooku. TVN24 ponownie na czele zestawienia
Profil TVN24 po raz kolejny wygenerował największą liczbę interakcji (1,8 mln) i znów był najaktywniejszym profilem w zestawieniu (2,2 tys. opublikowanych postów). W czołówce lipcowego rankingu znalazły się także Goniec.pl (1,6 mln interakcji) oraz redakcja FAKT24.pl (1,4 mln). Profile TVN24 i FAKT24.pl utrzymały się na tych samych miejscach, które zajmowały w ubiegłym miesiącu. Miejsce 2., czyli Goniec.pl, to zaskoczenie, ponieważ profil ten podskoczył na nie aż z 8. miejsca, tym samym pozbawiając profil TVP Sport miejsca na podium (spadek na lokatę nr 5).
Z mediów, które trafiły do zestawienia, najwięcej nowych obserwujących można było zaobserwować w obrębie strony Goniec.pl (+124 tys.), Bądźmy Razem. TVP (6,7 tys.), TVP Sport (3,3 tys.), Tygodnik NIE (3,1 tys.) i FAKT24.pl (2,7 tys.). Najwięcej like’ów w badanym okresie miała strona TVP Sport (691 tys.), a najwięcej komentarzy i udostępnień otrzymał profil Goniec.pl (498 tys. komentarzy i 187 udostepnień).
W lipcu, porównując do rankingu czerwcowego, gorzej poradziły sobie Onet Wiadomości, zaliczając spadek z miejsca 6. na miejsce 15., profil Onet spadł o 1 oczko w dół (z lokaty nr 5 na 6), WP Wiadomości również spadły o 1 miejsce (z 9. na 10.). Facebookowe strony Newsner Polska, Eurosport Polska i Przegląd Sportowy, za sprawą bardzo słabych wyników, całkiem zniknęły z rankingu. Gazeta Wyborcza awansowała z miejsca 12. na 8.
Media na Facebooku w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W lipcu najbardziej popularny post został opublikowany na profilu Goniec.pl. Zebrał on 82 tys. interakcji i dotyczył Andrzeja Leppera. Ten wpis miał również najwięcej polubień (44 tys.) i udostępnień (27 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu top postów na profilach mediów na Facebooku zajął wpis na profilu Bądźmy Razem. TVP (56 tys. interakcji). Dotyczył on Wakacyjnej Trasy Dwójki i występu zespołu Masters. Miejsce 3. zajął post na stronie epoznan.pl, który miał 52 tys. interakcji.
W badanym okresie najwięcej komentarzy uzyskał post opublikowany na profilu epoznan.pl. Wpis ten miał ich 12 tys.
Podsumowując, w lipcu najlepiej radziły sobie facebookowe profile TVN24, Goniec.pl oraz FAKT24.pl. To one budziły największe zainteresowanie wśród internautów, dlatego znalazły się w pierwszej trójce zestawienia. Żadne medium, które znalazło się w rankingu, nie straciło w tym miesiącu fanów, a prawie każda ze stron była bardzo aktywna. Najgorzej pod tym względem wypadły Tygodnik NIE (155 publikacji) oraz Bądźmy Razem TVP (281 wpisów).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.