Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radziły sobie media na Facebooku. Na podium znalazły się TVN24, FAKT24.pl oraz Tygodnik NIE. Jak w tym zestawieniu wypadli inni?
Ranking mediów na Facebooku. TVN24, FAKT24.pl oraz Tygodnik NIE na czele zestawienia
Profil TVN24 wygenerował największą liczbę interakcji (2,1 mln) i był jednym z najaktywniejszych profili w zestawieniu (2 tys. opublikowanych postów). Wraz z nim w czołówce znaleźli się FAKT24.pl (1,2 mln interakcji) oraz Tygodnik NIE (1,1 mln interakcji). Podwyższone rezultaty osiągali też WP Wiadomości (1 mln interakcji), Goniec.pl (993 tys. interakcji), Onet Wiadomości (977 tys. interakcji) oraz Onet (928 tys. interakcji).
Największy przyrost nowych fanów w kwietniu uzyskały profile Jastrząb Post (+529 tys.), HBO Max (+66 tys.) oraz Goniec.pl (+36 tys.). Zastanawiającym jest ponadprzeciętny wynik, jaki uzyskała facebookowa strona Jastrząb Post.
W rankingu najpopularniejszych profili mediów na Facebooku największy przyrost nowych użytkowników w badanym okresie miały: Super Express (5,6 tys. nowych fanów), TVN24 (4,8 tys. nowych użytkowników) oraz Tygodnik NIE (2,3 tys. nowych fanów). Najwolniej rozwijał się profil Gazety Wyborczej, który zyskał jedynie 229 nowych obserwujących.
Wysoka aktywność własna widoczna była w przypadku czołowych graczy zestawienia. TVN24, Onet i WP Wiadomości. Ponadprzeciętne wyniki uzyskały również naTemat.pl, Onet Wiadomości, FAKT24.pl, Goniec.pl, Gazeta Wyborcza, TVP Info oraz Radio ZET, które także znalazły się ponad progiem 1 tys. interakcji.
Pod względem polubień postów prym w kwietniu wiódł profil TVN24 (876 tys.). Z tak wysokim wynikiem zostawił on swoich konkurentów daleko w tyle. Ten sam profil uzyskał również największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami (350 tys.). Tuż za nim znalazły się Goniec.pl (297 tys.) FAKT24.pl (269 tys.) oraz WP Wiadomości (247 tys.). Najwięcej udostępnień postów zdobył TVN24 (80 tys.) oraz Goniec.pl (76 tys.).Największą popularność w badanym okresie uzyskał post profilu Bądźmy Razem TVP, który zdobył aż 85 tys. interakcji ze strony użytkowników. Wpis dotyczył dziewczynki z kijowskiego bunkra, która zaśpiewała dla widzów Gali Wiktory 2021. Publikacja uzyskała również najwięcej like’ów (39 tys.) oraz udostępnień (12 tys.). Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych postów w kwietniu należało do profilu Newsner Polska (73 tys. interakcji). Wpis umieszczony na tej stronie, tak jak ten z miejsca pierwszego, także dotyczył występu małej Amelki. Podium top postów na Facebooku zamknął ten opublikowany przez WIDEO naTemat.pl (49 tys. interakcji).
Ponadprzeciętną liczbę polubień uzyskał też wpis opublikowany przez WPROST (27 tys.), a z bardzo dużą liczbą udostępnień wybił się wpis na profilu OKO.press (8,7 tys.), który zawierał materiał wideo przedstawiający karygodne zachowanie żołnierki w Puszczy Białowieskiej.Podsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile mediów takich jak: TVN24, FAKT24.pl,Tygodnik NIE oraz WP Wiadomości. W rankingu wyraźnie widać, że to jednak TVN24 zdecydowanie wyprzedzało konkurentów pod względem liczby interakcji generowanych w obrębie profilu.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.