Jak na Facebooku we wrześniu 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka Colian. Na miejscu drugim uplasował się dr Gerard, zaś podium zamknął profil marki Goplana. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?
Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Colian, dr Gerard i Goplana na podium
W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Colian, dr Gerard oraz Goplana. Miejsce 1. zajęła marka Colian, która wskoczyła tam z lokaty nr 5. W bieżącym miesiącu osiągnęła wynik 1,1 tys. interakcji, co oznacza, że względem poprzedniego rankingu poprawiła go o 363 interakcje. Miejsce 2. zajął profil marki dr Gerard (702 interakcje), który wspiął się na nie z miejsca 4. Marka Goplana, która w minionym miesiącu była liderem zestawienia, tym razem spadła na 3. miejsce. Osiągnęła wynik 386 interakcji.
Zaskoczeniem jest tutaj firma Familijne, która w minionym miesiącu zajmowała miejsce 3., a w bieżącym zestawieniu nie pojawiła się wcale. Z rankingu wypadły również marki HARIBO Polska oraz Góralki. Do zestawienia wrócił profil Fabryki Cukierniczej Kopernik, a nowością jest obecność marek Milka i Nutella.
Lindt, który w sierpniu zajmował miejsce 8., tym razem spadł na pozycję nr 12. Gorzej poradziła sobie również strona marki Terravita Czekolada (spadek z lokaty 13. na 15.). Lepsze wyniki osiągnęły: Wawel (skok z miejsca 10. na 9.), Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (awans z pozycji 11. na 8.) czy E.Wedel (skok z miejsca 12. na 11.). Swoją poprzednią lokatę zachowała marka TAGO (miejsce 6.).
We wrześniu spadki liczby obserwujących na profilach były dość znaczące dla niektórych firm produkujących słodycze. Najwięcej fanów straciła marka Nutella (-648), Milka (-546) oraz Grześki (-207). Fanów ubyło też firmom: Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (-117) i dr Gerard (-41).
W badanym okresie najaktywniejszymi profilami były Lindt (14 postów), Terravita Czekolada (13 wpisów), Krówka z Milanówka (10 publikacji) czy Colian (9 postów). Pozostałe profile wykazywały już mniejszą aktywność własną.
Marki i producenci słodyczy na Facebooku we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Colian. Miał on 877 interakcji i był informacją dotyczącą przedłużenia zbiórki ubrań dla chorej na SMA dziewczynki. Post ten miał również najwięcej udostępnień (515).
Miejsce 2. należało do marki dr Gerard. Wpis, który zdobył 692 interakcje, odnosił się do kokosowych Pryncypałek, czyli jednego z produktów firmy. Post ten miał również nakwiększą liczbę polubień (554). Na miejscu 3. zestawienia top postów marek i producentów słodyczy na Facebooku znalazł się wpis umieszczony na profilu Goplana (372 interakcje). Publikacja była informacją o nowym produkcie marki.
W badanym okresie najczęściej komentowany był wpis na profilu Grześki. Publikacja ta zebrała łącznie 147 komentarzy. Wrześniowy ranking najpopularniejszych wpisów nie został zdominowany przez żadną markę.
Podsumowując, we wrześniowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się Colian, dr Gerard i Goplana. Na podium utrzymał się jeden profil z sierpniowego rankingu (Goplana). Pozostałe miejsca uległy znacznemu przetasowaniu. Dość mocno zaskoczył profil marki Familijne. Ta strona, która wcześniej zajmowała miejsce 3. na podium, wypadła bowiem z bieżącego zestawienia ze względu na złe wyniki.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.