Jak na Facebooku w sierpniu 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji ponownie wygrała marka Goplana. Na miejscu drugim uplasowały się Grześki, zaś podium zamknął profil marki Familijne. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?
Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Goplana, Grześki i Familijne na podium
W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Goplana, Grześki oraz Familijne. W minionym miesiącu liderem zestawienia była marka Goplana, która i tym razem zachowała 1. miejsce na podium. Z wynikiem 2,1 tys. interakcji pozostawiła swoich konkurentów daleko za sobą. Grześki, czyli producent popularnych wafelków, tym razem uplasował się na miejscu 2. (awans z miejsca 3.), uzyskując 1 tys. interakcji. Lokatę 3. zajęła firma Familijne (985 interakcji), która wskoczyła tam z miejsca 4.
Profil HARIBO Polska, który w lipcu zajmował miejsce 2., tym razem spadł aż na pozycję nr 7 ze znacznie gorszym wynikiem (o niemal 3 tys. interakcji mniej niż w minionym miesiącu). Gorzej poradziły sobie również strony marek takich jak: Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (spadek z lokaty 7. na 11.) czy Bałtyk (spadek o 5 oczek na ostatnie miejsce w zestawieniu).
Lepsze wyniki osiągnęły: dr Gerard (skok z miejsca 6. na 4.), TAGO (awans z pozycji 10. na 6.) czy Lindt (skok z miejsca 13. na 8.). Swoją poprzednią lokatę zachowała marka Colian (miejsce 5.) Co ciekawe, producent toruńskich pierników, czyli Fabryka Cukiernicza Kopernik, w ogóle nie pojawiła się w sierpniowym zestawieniu, choć poprzednim razem zajmowała środkowe miejsce w tabeli.
W sierpniu spadki liczby obserwujących na profilach firm produkujących słodycze nie były już tak drastyczne jak w minionych miesiącach. Najwięcej fanów znów straciła marka Lindt (-1,2 tys.). Obserwatorów ubyło też na stronach marek: Góralki (-826), Grześki (-222), E.Wedel (-142), dr Gerard (-32), HARIBO Polska (-7) oraz Goplana (-2).
W badanym okresie najaktywniejszymi profilami były Lindt (12 postów), TAGO (11 wpisów), Colian (10 publikacji) oraz Góralki (10 postów).
Marki i producenci słodyczy na Facebooku w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Grześki. Miał on 1 tys. interakcji i był informacją dotyczącą nowej limitowanej serii wafelków. Post był równocześnie pytaniem do internautów i miał na celu zachęcenie do pozostawiania komentarzy. Miejsce 2. należało do firmy Familijne. Wpis, który zdobył 966 interakcji, był informacją o powrocie do sklepów chałwowych wafelków. Na miejscu 3. zestawienia top postów marek i producentów słodyczy na Facebooku znalazł się wpis umieszczony na profilu Goplana (788 interakcji).
W badanym okresie najwięcej like’ów zdobyła publikacja marki Goplana (709), najwięcej komentarzy miał wpis firmy Grześki (371), zaś najwięcej udostępnień zdobyła publikacja marki Colian (132). Ranking najpopularniejszych wpisów, podobnie jak w lipcu, zdominowała Goplana. Na 13 najbardziej zauważalnych postów 4 należały właśnie do niej.
Podsumowując, w sierpniowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się Goplana, Grześki i Familijne. Na podium utrzymały się dwa profile z lipcowego rankingu. Pozostałe miejsca uległy znacznemu przetasowaniu. Dość mocno zaskoczył profil marki HARIBO Polska – ta strona zaliczyła bowiem w bieżącym zestawieniu duży spadek (z miejsca 2. na 7.) i miała znacznie gorszy wynik niż w ubiegłym miesiącu.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.