Popularność marek i producentów słodyczy na Facebooku w kwietniu 2022 r. Haribo Polska numerem jeden

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała firma Haribo Polska, którą od tego badania dodaliśmy do monitoringu. Na miejscu drugim uplasowała się Goplana, zaś podium zamknął Wawel. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?

Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Haribo Polska liderem popularności

W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Haribo Polska, Goplana oraz Wawel. W analizowanym okresie producent popularnych żelków uzyskał w sumie 4 tys. interakcji, czyli niemal połowę więcej od firm, które zajęły drugie i trzecie miejsce w zestawieniu, czyli marek Goplana oraz Wawel.

Największym przyrostem nowych fanów w kwietniu mogła poszczycić się firma Tago, która zgromadziła 626 nowych obserwatorów swojego facebookowego profilu. Za nią znalazła się Goplana z wynikiem 393 nowych fanów, Colian (251 nowych obserwatorów), Wawel (177 nowych użytkowników) oraz Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (145 nowych fanów). Pozostałe profile oscylowały wokół niewielkiego przyrostu obserwatorów lub straciły obserwujących. Najgorzej pod tym względem wypadła firma Góralki – z obserwowania tej strony zrezygnowało aż 816 osób. Co ciekawe, widoczny ubytek odnotowała marka Haribo Polska (-301 fanów), czyli profil z pierwszego miejsca w zestawieniu.

W kwietniu najaktywniejszym profilem okazał się ten należący do marki Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie, który w ciągu miesiąca opublikował 22 posty. Za nim znalazły się ex aequo Lindt, Terravita Czekolada i Bałtyk. Na tych trzech profilach pojawiło się po 13 wpisów. Najmniej aktywnym okazała się marka Grześki, która w ciągu 30 dni dodała tylko 1 post. Niezbyt dobrze pod tym względem wypadły również: E.Wedel (4), Wawel (4), dr Gerard (6), Góralki (7) i Goplana (7).

Dużą liczbą polubień postów w badanym okresie może pochwalić się Goplana, która uzyskała ich aż 1,8 tys. Tuż za nią znalazły się Wawel (1,6 tys.), Haribo Polska (1,5 tys.) oraz dr Gerard (1,4 tys.). Największą liczbę komentarzy pod swoimi wpisami miał E.Wedel (398) oraz Góralki (336), zaś najchętniej udostępniano wpisy marek takich jak: Góralki (222 share’ów) i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (113 share’ów). Biorąc pod uwagę ten parametr, to pozostałe firmy pozostały daleko w tyle.

slodycze facebook ranking kwiecien 2022Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Haribo Polska – zebrał on aż 3,8 tys. interakcji. Był to wpis angażujący fanów do aktywności, a dotyczył wyboru smaku żelków. Był to jedyny post tej marki, który znalazł się na liście kwietniowych top postów. Drugie miejsce w tym zestawieniu zajął Wawel z wpisem, który uzyskał 1,8 tys. interakcji ze strony użytkowników.

Publikacja, tak jak w przypadku tej z miejsca pierwszego, angażowała fanów do reagowania, skłaniając ich do dzielenia się pod wpisem swoimi preferencjami dotyczącymi słodyczy, jakie znajdą się w ich koszyczkach wielkanocnych. Trzecie miejsce zajął post marki Góralki, który był konkursem i który zdobył 263 komentarze oraz 121 udostępnień.

Najwięcej polubień miała publikacja, która pojawiła się na profilu marki Wawel (1,5 tys.), najwięcej komentarzy uzyskał wpis marki E.Wedel (352 komentarze), a największą liczbę udostępnień miał post firmy Góralki (121). Na 13 najpopularniejszych wpisów, 4 stworzył dr Gerard, a 3 Goplana.

slodycze facebook ranking kwiecien 2022 postyPodsumowując, w zestawieniu w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. najkorzystniej na Facebooku wypadły profile marek i producentów słodyczy takie jak: Haribo Polska, Goplana i Wawel. Dobrze radziły sobie również profile dr Gerard, Góralki oraz Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie. Zaskoczeniem może być fakt, że jeden z czołowych graczy na rynku, czyli firma Grześki, zaliczyła bardzo dużą stratę fanów (-457) i z sumą interakcji 59 znalazła się dopiero na 15. miejscu w zestawieniu.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.