Jak na Facebooku w grudniu 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka dr Gerard. Na miejscu drugim uplasowała się Fabryka Cukiernicza Kopernik, zaś podium zamknął profil Szydłowianki Śliwki w Czekoladzie. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?
Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Dr Gerard, Fabryka Cukiernicza Kopernik i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie na podium
W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile dr Gerard, Fabryka Cukiernicza Kopernik i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie. Miejsce 1. zajęła marka dr Gerard, osiągając wynik 1,5 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce 2. zajął profil Fabryki Cukierniczej Kopernik (1,2 tys. interakcji). Na miejscu nr 3, z wynikiem 1,2 interakcji, uplasowała się Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie.
W grudniu spadki liczby obserwujących na profilach były dość znaczące dla niektórych firm produkujących słodycze. Najwięcej fanów straciły marki: Góralki (-699), Nutella (-278), HARIBO Polska (-273) oraz E.Wedel (-224). Fanów ubyło też firmie dr Gerard, ale w tym przypadku spadek ten nie był aż tak duży (-33).
W badanym okresie najaktywniejszymi profilami były: Fabryka Cukiernicza Kopernik (13 postów), Lindt (13 wpisów), Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (12 publikacji), Łuczniczka – sklepy czekoladowe (12 postów) oraz Terravita Czekolada (10 wpisów). Pozostałe profile wykazywały już mniejszą aktywność własną.
Marki i producenci słodyczy na Facebooku w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy dr Gerard. Miał on 756 interakcji i odnosił się do nadchodzących świąt Bożego Narodzenia. Post ten miał również najwięcej polubień (672).
Miejsce 2. należało również do marki dr Gerard. Wpis, który zdobył 702 interakcje, był życzeniami z okazji świąt Bożego Narodzenia.
Na miejscu 3. zestawienia top postów marek i producentów słodyczy na Facebooku znalazł się wpis umieszczony na profilu marki TAGO (468 interakcji). Publikacja była życzeniami z okazji Sylwestra i Nowego Roku.
W badanym okresie najczęściej udostępniano wpis na profilu Szydłowianki Śliwki w Czekoladzie. Publikacja ta zebrała łącznie 36 share’ów. Najczęściej komentowanym postem był ten należący do Góralków (79 komentarzy). Grudniowy ranking najpopularniejszych wpisów nie został zdominowany przez żadną markę.
Podsumowując, w grudniowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się dr Gerard, Fabryka Cukiernicza Kopernik i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.