Popularność marek i producentów słodyczy na Facebooku w grudniu 2022 r. Dr Gerard deklasuje konkurencję

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak na Facebooku w grudniu 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka dr Gerard. Na miejscu drugim uplasowała się Fabryka Cukiernicza Kopernik, zaś podium zamknął profil Szydłowianki Śliwki w Czekoladzie. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?

Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Dr Gerard, Fabryka Cukiernicza Kopernik i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie na podium

W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile dr Gerard, Fabryka Cukiernicza Kopernik i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie. Miejsce 1. zajęła marka dr Gerard, osiągając wynik 1,5 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miejsce 2. zajął profil Fabryki Cukierniczej Kopernik (1,2 tys. interakcji). Na miejscu nr 3, z wynikiem 1,2 interakcji, uplasowała się Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie.

W grudniu spadki liczby obserwujących na profilach były dość znaczące dla niektórych firm produkujących słodycze. Najwięcej fanów straciły marki: Góralki (-699), Nutella (-278), HARIBO Polska (-273) oraz E.Wedel (-224). Fanów ubyło też firmie dr Gerard, ale w tym przypadku spadek ten nie był aż tak duży (-33).

W badanym okresie najaktywniejszymi profilami były: Fabryka Cukiernicza Kopernik (13 postów), Lindt (13 wpisów), Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (12 publikacji), Łuczniczka – sklepy czekoladowe (12 postów) oraz Terravita Czekolada (10 wpisów). Pozostałe profile wykazywały już mniejszą aktywność własną.

producenci slodyczy facebook ranking grudzien 2022

Marki i producenci słodyczy na Facebooku w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty

Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy dr Gerard. Miał on 756 interakcji i odnosił się do nadchodzących świąt Bożego Narodzenia. Post ten miał również najwięcej polubień (672).

Miejsce 2. należało również do marki dr Gerard. Wpis, który zdobył 702 interakcje, był życzeniami z okazji świąt Bożego Narodzenia.

Na miejscu 3. zestawienia top postów marek i producentów słodyczy na Facebooku znalazł się wpis umieszczony na profilu marki TAGO (468 interakcji). Publikacja była życzeniami z okazji Sylwestra i Nowego Roku.

W  badanym okresie najczęściej udostępniano wpis na profilu Szydłowianki Śliwki w Czekoladzie. Publikacja ta zebrała łącznie 36 share’ów. Najczęściej komentowanym postem był ten należący do Góralków (79 komentarzy). Grudniowy ranking najpopularniejszych wpisów nie został zdominowany przez żadną markę.

producenci slodyczy facebook ranking grudzien 2022 posty

Podsumowując, w grudniowym zestawieniu w pierwszej trójce znalazły się dr Gerard, Fabryka Cukiernicza Kopernik i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.