Jak na Facebooku w czerwcu 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka Grześki. Na miejscu drugim uplasowała się Goplana, zaś podium zamknął profil HARIBO Polska. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?
Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Grześki i HARIBO dużym zaskoczeniem
W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Grześki, Goplana oraz HARIBO Polska. W minionym miesiącu liderem była Goplana, która teraz spadła na miejsce 2. z wynikiem 2,5 tys. interakcji. Wyprzedził ją producent popularnych wafelków – Grześki zdobyły bowiem 2,9 tys. interakcji. To duże zaskoczenie, ponieważ marka ta podskoczyła w rankingu na miejsce 1. aż z miejsca 14. Miejsce 3. to również spory skok w górę – HARIBO Polska, z wynikiem 1,6 tys. interakcji, wspięło się tam z miejsca 10.
Bardzo duży spadek zaliczyły Góralki (z miejsca 3. na miejsce 14.) i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (spadek o 5 oczek).
To, co nadal może niepokoić firmy produkujące słodycze, to spadki liczby obserwujących w tym kanale social media. Wiele marek znów straciło fanów na swoich profilach. Najwięcej obserwujących ubyło markom: Ferrero Rocher (-13 tys.), Milka (-1,3 tys.), Lindt (-1,3 tys.), Góralki (-847), E.Wedel (-398), Grześki (-289), HARIBO (-150), Prince Polo (-109), LION (-72), dr Gerard (-49) oraz Krówka z Milanówka (-46).
W czerwcu br. najaktywniejszymi profilami były Lindt oraz Terravita. Oba w ciągu miesiąca umieściły po 15 postów. Dość aktywne były również Bałtyk (13 postów), TAGO (11 wpisów), Goplana (10 postów) oraz HARIBO (10 wpisów).
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Grześki. Miał on 1,6 tys. interakcji. Miejsce 2. również należało do marki Grześki – wpis zyskał 1,4 tys. interakcji i przedstawiał dwa rodzaje wafli: o smaku mango oraz o smaku truskawki. Był to post-pytanie, który miał na celu angażowanie internautów do reagowania. Podium tym razem zamknęła firma HARIBO Polska. Publikacja tej marki miała 1,2 tys. interakcji, a była zabawnym wpisem dotyczącym Dnia Dobrych Rad z radą płynącą od żelkowych misiów.
W czerwcu najwięcej like’ów zdobył post marki Grześki (909), najwięcej komentarzy miał wpis tej samej firmy (841), zaś najwięcej udostępnień zdobyła publikacja TAGO (78). Ranking najpopularniejszych wpisów, podobnie jak w maju, zdominowała Goplana. Na 13 najbardziej zauważalnych wpisów 4 należały właśnie do niej.
Porównując dane z czerwca do majowego rankingu zauważyć można, że jedynie Goplana utrzymała się w pierwszej trójce najbardziej popularnych marek i producentów słodyczy na Facebooku. Pozostałe miejsca na podium uległy znacznemu przetasowaniu. Dość mocno zaskoczyły profile marek Grześki oraz HARIBO – te dwie strony zaliczyły bowiem w czerwcowym rankingu duży skok w górę. Swoje miejsce z poprzedniego zestawienia zachował Colian (miejsce 5.).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.