Popularność marek i producentów słodyczy na Facebooku w czerwcu 2022 r. Grześki zaskakują wynikiem

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak na Facebooku w czerwcu 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka Grześki. Na miejscu drugim uplasowała się Goplana, zaś podium zamknął profil HARIBO Polska. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?

Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Grześki i HARIBO dużym zaskoczeniem

W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Grześki, Goplana oraz HARIBO Polska. W minionym miesiącu liderem była Goplana, która teraz spadła na miejsce 2. z wynikiem 2,5 tys. interakcji. Wyprzedził ją producent popularnych wafelków – Grześki zdobyły bowiem 2,9 tys. interakcji. To duże zaskoczenie, ponieważ marka ta podskoczyła w rankingu na miejsce 1. aż z miejsca 14. Miejsce 3. to również spory skok w górę – HARIBO Polska, z wynikiem 1,6 tys. interakcji, wspięło się tam z miejsca 10.

Bardzo duży spadek zaliczyły Góralki (z miejsca 3. na miejsce 14.) i Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (spadek o 5 oczek).

To, co nadal może niepokoić firmy produkujące słodycze, to spadki liczby obserwujących w tym kanale social media. Wiele marek znów straciło fanów na swoich profilach. Najwięcej obserwujących ubyło markom: Ferrero Rocher (-13 tys.), Milka (-1,3 tys.), Lindt (-1,3 tys.), Góralki (-847), E.Wedel (-398), Grześki (-289), HARIBO (-150), Prince Polo (-109), LION (-72), dr Gerard (-49) oraz Krówka z Milanówka (-46).

W czerwcu br. najaktywniejszymi profilami były Lindt oraz Terravita. Oba w ciągu miesiąca umieściły po 15 postów. Dość aktywne były również Bałtyk (13 postów), TAGO (11 wpisów), Goplana (10 postów) oraz HARIBO (10 wpisów).

ranking producentow slodyczy facebook czerwiec 2022Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Grześki. Miał on 1,6 tys. interakcji. Miejsce 2. również należało do marki Grześki – wpis zyskał 1,4 tys. interakcji i przedstawiał dwa rodzaje wafli: o smaku mango oraz o smaku truskawki. Był to post-pytanie, który miał na celu angażowanie internautów do reagowania. Podium tym razem zamknęła firma HARIBO Polska. Publikacja tej marki miała 1,2 tys. interakcji, a była zabawnym wpisem dotyczącym Dnia Dobrych Rad z radą płynącą od żelkowych misiów.

W czerwcu najwięcej like’ów zdobył post marki Grześki (909), najwięcej komentarzy miał wpis tej samej firmy (841), zaś najwięcej udostępnień zdobyła publikacja TAGO (78). Ranking najpopularniejszych wpisów, podobnie jak w maju, zdominowała Goplana. Na 13 najbardziej zauważalnych wpisów 4 należały właśnie do niej.

ranking producentow slodyczy facebook czerwiec 2022 postyPorównując dane z czerwca do majowego rankingu zauważyć można, że jedynie Goplana utrzymała się w pierwszej trójce najbardziej popularnych marek i producentów słodyczy na Facebooku. Pozostałe miejsca na podium uległy znacznemu przetasowaniu. Dość mocno zaskoczyły profile marek Grześki oraz HARIBO – te dwie strony zaliczyły bowiem w czerwcowym rankingu duży skok w górę. Swoje miejsce z poprzedniego zestawienia zachował Colian (miejsce 5.).

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.