Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile firm bukmacherskich radziły sobie na Facebooku we wrześniu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrała firma STS. Na podium stanęli również ETOTO oraz Superbet Polska. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych graczy?
Firmy bukmacherskie na Facebooku. STS liderem rankingu
Ranking popularności firm bukmacherskich na Facebooku w badanym okresie wygrała firma STS. Profil ten uzyskał we wrześniu 43 tys. interakcji. Na miejscu 2., z wynikiem 41 tys. interakcji, uplasowało się ETOTO. Podium zamknął Superbet Polska, który zdobył 38 tys. interakcji ze strony użytkowników.
W badanym okresie najprężniej rozwijał się profil firmy Betclic, który zyskał 3,7 tys. nowych fanów. Dobrze radziły sobie też facebookowe strony takie jak: STS (+858 nowych obserwatorów), ETOTO (+574 nowych fanów) oraz Superbet Polska (+404 nowych obserwujących). Pozostali nie mieli w tej kwestii tyle szczęścia – na ich stronach nowych fanów przybywało dużo wolniej. Trzy profile straciły też obserwujących. Największy ich spadek odnotowała firma Totolotek (-173 fanów).
Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilu Superbet Polska (9,5 tys. komentarzy), najwięcej like’ów miały firmy STS i ETOTO (obie po 24 tys.), zaś największą liczbę udostępnień zdobył profil ETOTO (2,3 tys.).
We wrześniu największą aktywnością wykazywała się firma forBET (164 posty). Bardzo aktywnymi były również: Superbet Polska (161 wpisów), ETOTO (160 postów) oraz LV BET (155 publikacji).
Firmy bukmacherskie we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis umieszczony na profilu ETOTO. Uzyskał on 24 tys, interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów firm bukmacherskich na Facebooku. Zdobył on również największą liczbę polubień (16 tys.) oraz udostępnień (1,6 tys.). Wpis nawiązywał do unihokeja i rzutu karnego strzelonego przez 16-letnią Maję Helman.
Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów zajął wpis należący do PZBuk (11 tys. interakcji). Publikacja ta uzyskała najwięcej komentarzy (1,2 tys.). Była ona pytaniem do fanów i miała zachęcić ich do komentowania i reagowania. Na miejscu trzecim uplasował się również wpis opublikowany przez PZBuk, który zdobył 10 tys. interakcji.
Całe zestawienie top postów firm bukmacherskich na Facebooku zdominował profil Superbet Polska. Umieścił ich bowiem aż 4 na 10. Pozostałe należały do PZBuk (3 posty), ETOTO (2 wpisy) oraz STS (1 post).
Podsumowując, we wrześniu najlepiej radziły sobie firmy: STS, ETOTO i Superbet Polska. To właśnie te facebookowe profile zdobyły w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli: Totolotek (0 interakcji), Milenium Zakłady Bukmacherskie (0 interakcji) oraz Betcris Polska (48 interakcji). Warto zauważyć, że drugi pod względem wielkości profil z zestawienia, Betclic, który ma 97 tys. obserwujących, znalazł się dopiero na 6. miejscu rankingu. Wyprzedził go m.in. najmniejszy profil z rankingu, czyli PZBuk (4. miejsce), który ma jedynie 1,6 tys. fanów.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.