Analitycy IBIMS sprawdzili, jak w okresie od 1 lutego do 30 kwietnia 2022 r. prezentowały się profile e-sklepów modowych na Facebooku oraz Instagramie. Na FB najkorzystniej wypadły: Domodi.pl, Zalando oraz eobuwie.pl, zaś Instagram opanowały Zalando, eobuwie.pl i Vinted. Jak wypadła konkurencja?
Domodi.pl, Zalando oraz eobuwie.pl – czołowi gracze w facebookowym rankingu e-sklepów modowych
Marka, która zajęła 1. miejsce w zestawieniu, to Domodi.pl, która zdołała wygenerować aż 131 tys. interakcji w obrębie swojego profilu. Drugą najbardziej popularną było Zalando z wynikiem 106 tys. interakcji, zaś na miejscu trzecim uplasowało się eobuwie.pl, które zdobyło tylko 11 tys. interakcji. Najgorzej w zestawieniu wypadł profil Vinted, na którym w badanym okresie nie pojawiła się ani jedna interakcja.
Najbardziej aktywną marką w tym kanale komunikacji było Domodi.pl. Z wynikiem tysiąca postów zdeklasowała swoją konkurencję i pozostawiła ją bardzo daleko w tyle. Pod względem aktywności własnej na miejscu 2. znalazł się eobuwie.pl (147 wpisów) oraz ANSWEAR (103 wpisy). Listę zamknęło Vinted z wynikiem 0 opublikowanych postów. Co ciekawe, konto Vinted w kanale Facebook pozostaje nieaktywne od połowy 2021 roku.
Największy przyrost nowych fanów w badanym okresie uzyskały profile Zalando (+ 45 tys.) oraz eobuwie.pl (+ 15 tys.). Najbardziej niekorzystną sytuację miały profile Domodi.pl oraz Allegro, które jako jedyne odnotowały ubytek obserwatorów. Tych dwóch czołowych graczy na rynku straciło kolejno 3,5 tys. i 185 fanów.
W badanym okresie najwięcej komentarzy udało się nazbierać markom Zalando oraz Domodi.pl. Na tych dwóch profilach znalazło się po 17 tys. komentarzy. Zdecydowanie gorzej radzili sobie pozostali. Wynikiem ponad tysiąca komentarzy mogły pochwalić się jeszcze tylko Allegro (3,3 tys.) oraz eobuwie.pl (1,6 tys.).
Internauci najchętniej udostępniali wpisy opublikowane przez Domodi.pl. Imponujący wynik 6,5 tys. share’ów pozwolił temu profilowi wybić się na 1. miejsce. Jest to bardzo korzystne z perspektywy zasięgu komunikacji marki. Dość dobrze radziły sobie jeszcze pod tym względem Zalando (952 udostępnienia) oraz Allegro (473 udostępnienia).Listę autorów 14 najpopularniejszych postów otworzyło Zalando. Wpis tej marki uzyskał aż 9,7 tys. interakcji ze strony użytkowników. Był również postem, który w badanym okresie zdobył największą liczbę polubień (6,8 tys.). Kolejny najpopularniejszy wpis również należał do Zalando (7,8 tys. interakcji), zaś podium zamknęła publikacja marki Domodi.pl (5,9 tys. interakcji). Najchętniej komentowanym postem był post autorstwa Zalando (5 tys. komentarzy), zaś najchętniej udostępnianym ten należący do Domodi.pl (842 udostępnień).
Warto nadmienić, że ranking 14 najpopularniejszych postów e-sklepów modowych w analizowanym okresie zdominowały wpisy Domodi.pl. Na 14 publikacji aż 9 było autorstwa tej firmy. Pozostałe należały do Zalando (4 posty) oraz Allegro (1 post).
Zalando, eobuwie.pl i Vinted królują na Instagramie
Największą sumę interakcji na Instagramie wygenerował profil Zalando. Profil, z wynikiem 271 tys., okazał się w tym przypadku bezkonkurencyjnym. Miejsce 2. Zajęła marka eobuwie.pl (138 tys. interakcji), a na miejscu 3. uplasowało się Vinted (13 tys. interakcji).
W tym kanale najgorzej radziły sobie Domodi.pl oraz Allegro, które zdobyły kolejno 2 tys. i 2,1 tys. interakcji ze strony użytkowników.
Wysoka aktywność widoczna była w przypadku czołowych graczy zestawienia. W badanym okresie najwięcej publikacji znalazło się na profilach eobuwie.pl (161 wpisów) oraz Zalando (123 wpisy).
Najbardziej popularną marką na Instagramie jest od dawna Zalando, które zgromadziło aż 1,5 mln fanów. Takim wynikiem deklasuje swoich konkurentów z podium (Vinted – 251 tys. fanów, eobuwie.pl – 152 tys. fanów). To również Zalando miało w analizowanym okresie najwięcej polubień postów (268 tys.), jednak w przypadku komentarzy, to eobuwie.pl pobiło tę markę na głowę (porównując: 13 tys. do 3,5 tys. komentarzy).Podsumowując, w badanym okresie do najpopularniejszych, najbardziej angażujących i najbardziej rozpoznawalnych w polskim Internecie należały marki: Domodi.pl, Zalando, eobuwie.pl oraz Vinted. Ich konkurenci wypadli pod tym względem dość przeciętnie, a nawet poniżej potencjału. Zaskoczeniem może być spora utrata fanów na Facebooku przez Domodi.pl. Profil tej marki w analizowanym okresie przestało bowiem obserwować aż 3,5 tys. użytkowników.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.