Jak profile biur podróży radziły sobie na Facebooku w maju 2022 r.? Zarówno pod względem interaktywności, jak i aktywności własnej w niniejszym zestawieniu przodował profil Itaki. Na podium znalazł się też fanpage TUI (choć warto pamiętać, że to profil międzynarodowy z polską wersją językową) oraz Rainbow Tours.
Itaka, TUI i Rainbow Tours najbardziej popularnymi biurami podróży w maju
Na pierwszym miejscu zestawienia popularności biur podróży operujących w Polsce za maj znalazła się Itaka – fanpage ten może pochwalić się najwyższym poziomem aktywności (57 wpisów własnych) i interaktywności (w sumie ponad 17 tys. interakcji) w badanym okresie. Za nim, z wynikiem 11 tys. interakcji uplasował się profil TUI (właściwie jego polskojęzyczna wersja – jest to profil międzynarodowy, w związku z czym liczba fanów jest wspólna dla wszystkich wersji), a na miejscu trzecim Rainbow.
Na podstawie zgromadzonych danych można wnioskować, że strategia komunikacyjna Itaki przynosi efekty – posty tego profilu były najczęściej komentowane i udostępniane, co ma znaczący wpływ na ostateczny rezultat.
W ubiegłym miesiącu na szczycie tabeli znalazło się TUI, z bardzo wysokim wynikiem w kontekście sumy interakcji – 29 tys. Dla tego biura podróży maj był miesiącem nieco słabszym, jednak prezentowane rezultaty w dalszym ciągu można uznać za w pełni zadowalające.
Pierwsza trójka zestawienia nie zmieniła się zbytnio w stosunku do ubiegłego miesiąca – nastąpiło zaledwie niewielkie przetasowanie na dwóch pierwszych lokatach. Podium zamyka Rainbow, które generowało wyniki na porównywalnym poziomie, publikując np. dokładnie taką samą liczbę wpisów jak przed miesiącem. Sytuacja wyglądała podobnie w środku tabeli – biuro Sun & Fun awansowało na 10 pozycję, a LogosTour wskoczyło na miejsce 9.
Biura podróży w maju 2022 r. Najpopularniejsze posty
Zarówno Itaka, jak i TUI zyskiwały wysokie zainteresowanie w obrębie komunikacji własnej, dotyczącej aktualnych ofert biur podróży. Największa liczbę interakcji wygenerował jednak post profilu Rainbow, odwołujący się do wakacyjnych preferencji jego grupy odbiorców.
Słowem podsumowania – w maju 2022 r. największą aktywnością własną, która owocowała też wysokim poziomem zainteresowania ze strony internautów, wykazywał się oficjalny profil FB Itaki, co ostatecznie pozwoliło jej na zajęcie pierwszego miejsca w tabeli. Na drugim miejscu uplasowało się TUI, zyskujące wysokie rezultaty, jednak znacznie niższe niż w ubiegłym miesiącu. Podium zamyka Rainbow Tours, które generowały wyniki zbliżone do tych z kwietnia.
Warto odnotować, że biura takie jak Exim Tours Polska, Coral Travel Poland, Grecos Holiday czy też OSKAR, mimo wysokiej liczby wpisów własnych, osiągały umiarkowane rezultaty w zakresie interaktywności.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.