Jak profile biur podróży radziły sobie na Facebooku w czerwcu 2022 r.? Pod względem interaktywności w niniejszym zestawieniu przodował profil Itaki. Na podium znalazł się też fanpage TUI (choć warto pamiętać, że to profil międzynarodowy z polską wersją językową) oraz Coral Travel Poland. Jak wypadli pozostali gracze?
Itaka, TUI i Coral Travel Poland liderami popularności w czerwcu
Na pierwszym miejscu czerwcowego rankingu popularności biur podróży operujących w Polsce ponownie znalazła się Itaka. Fanpage ten znów może pochwalić się najwyższym poziomem interaktywności (20 tys. interakcji). Za nim, z wynikiem 8,8 tys. interakcji, uplasował się profil TUI (właściwie jego polskojęzyczna wersja – jest to profil międzynarodowy, w związku z czym liczba fanów jest wspólna dla wszystkich wersji). Ten fanpage, biorąc pod uwagę miniony miesiąc, utrzymał się na drugim miejscu zestawienia. Na miejscu trzecim znalazł się profil marki Coral Travel Polad, który względem majowego rankingu podskoczył o dwa oczka w górę, poprawiając swój wynik z 4,6 tys. interakcji na 7 tys.
Na podstawie zgromadzonych danych można wnioskować, że strategia komunikacyjna Itaki przynosi zadowalające efekty – posty tego profilu nadal są najczęściej komentowane i udostępniane, co ma znaczący wpływ na ostateczny rezultat. Dla tego biura podróży maj był miesiącem nieco słabszym (17 tys. interakcji), za to prezentowane w czerwcu rezultaty są już lepsze (o 3 tys. interakcji więcej).
Pierwsza trójka zestawienia zmieniła się nieco w stosunku do ubiegłego miesiąca – profil Rainbow okazał się słabszym i z wynikiem 6,7 tys. interakcji zaliczył spadek na miejsce 4. rankingu. W czerwcu również Biuro Podróży OSKAR poradziło sobie znacznie gorzej niż w maju. W zestawieniu spadło z miejsca 4. na miejsce 5.
Najbardziej aktywnym okazał się profil Tourist Polska, który w badanym okresie opublikował aż 110 postów. Nie przełożyło się to jednak na wysokie miejsce w zestawieniu – fanpage znalazł się dopiero na 12. miejscu. Bardzo aktywny był również ESTA Travel (89 wpisów), który uplasował się na 6. miejscu rankingu.
Najwięcej nowych fanów zyskał w czerwcu fanpage TUI (+14 tys.). Identyczną ilość nowych obserwatorów ta marka miała również w maju. Pod tym względem dobrze radziła sobie też Itaka (+5 tys.) oraz Grecos Holiday (+4,1 tys.).
Biura podróży w maju 2022 r. Najpopularniejsze posty
Zestawienie najpopularniejszych postów biur podróży w czerwcu otworzył profil Rainbow. Wpis tej marki, dotyczący oferty wyjazdu na Korfu, zdobył najwięcej interakcji (1,8 tys.). Publikacja ta miała również najwięcej polubień (1,4 tys.). Na drugim miejscu uplasował się post Itaki, który był informacją dla podróżnych dotyczącą zmiany w siatce połączeń czarterowych. Wpis zyskał 1,5 tys. reakcji ze strony internautów. Trzeci najpopularniejszy wpis należał również do Itaki. Prezentował on nową ofertę dotyczącą wyjazdu do Egiptu. Publikacja ta zdobyła 1,2 tys. interakcji.
Podsumowując – w czerwcu 2022 r. największe zainteresowanie ze strony internautów budził oficjalny profil FB Itaki, co ostatecznie pozwoliło jej na zajęcie pierwszego miejsca w rankingu. Na drugim miejscu uplasowało się TUI, zyskując wysokie rezultaty, które były jednak niższe niż w minionym miesiącu. Podium zamknęło Coral Travel Poland, które względem maja podskoczyło o dwa oczka w górę.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.