Jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku we wrześniu 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się ING Polska, Santander Consumer Bank Polska, mBank Polska i Santander Bank Polska. Jak wypadły pozostałe?
Ranking banków. ING Polska, Santander Consumer Bank Polska, mBank Polska i Santander Bank Polska w pierwszej trójce
We wrześniu królem interakcji został bank ING Polska, który osiągnął ich w sumie 6,1 tys. Z takim wynikiem awansował z miejsca 2. na miejsce 1. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej polubień (4,8 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil Santander Consumer Bank Polska z wynikiem 5,6 tys. interakcji (awans z miejsca 5.). Pierwszą trójkę rankingu zamknęły ex aequo mBank Polska i Santander Bank Polska (oba po 4,6 tys. interakcji). Porównując do miesiąca poprzedniego, profil mBanku zaliczył skok o 1 oczko (z lokaty 4. na 3.). Konto należące do Santander Bank Polska zachowało lokatę z minionego miesiąca.
W badanym okresie największą aktywnością własną wykazał się mBank Polska. Przez miesiąc na tym profilu opublikowano 43 posty. Aktywne były również Credit Agricole Bank Polska (39 postów), Nicolaus Bank (37 wpisów), BNP Paribas Bank Polska (32 publikacje) oraz Santander Bank Polska (30 postów). Najgorzej pod tym względem wypadły fanpage Getin Bank oraz Toyota Financial Services Polska. Te profile we wrześniu umieściły na swoich facebookowych stronach po 9 postów.
Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objęły PKO Bank Polski (+487 nowych fanów), mBank Polska (+427 nowych fanów) oraz Bank Pekao S.A. (+326 nowych obserwatorów). Jedynym profilem, który stracił obserwatorów, był ten należący do banku Citi Handlowy (-30 fanów).
Porównując ranking wrześniowy z sierpniowym warto zauważyć zmiany w kolejności banków w zestawieniu. BNP Paribas Bank Polska, który poprzednio zajmował 1. miejsce, tym razem znalazł się na miejscu 6., Credit Agricole Bank Polska zaliczył awans o 2 oczka (z lokaty 6. na 4.), Alior Bank S.A. wskoczył z miejsca 8. na 6., zaś PKO Bank Polski z miejsca 9. wspiął się na miejsce 8. BOŚ Bank zachował swoje poprzednie miejsce nr 7.
Banki na Facebooku we wrześniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
We wrześniu 2022 r. największą popularnością cieszył się post opublikowany na profilu Santander Consumer Bank Polska (2,8 tys. interakcji). Wpis ten był pytaniem do fanów, miał również najwięcej polubień (2,6 tys.).
Drugim w zestawieniu top postów na profilach banków na Facebooku był ten należący do mBank Polska (2,7 tys. interakcji). Wpis dotyczył przedłużenia konkursu na wakacyjną historię „jak z horroru” i zebrał też największą liczbę komentarzy (249).
Na trzecim miejscu uplasował się wpis opublikowany przez Santander Consumer Bank Polska (2,2 tys. interakcji). Traktował on o aktualnych wydarzeniach sportowych i był pytaniem do internautów. Największą liczbę udostępnień zebrał post na profilu Banku Pekao S.A. (252).
Podsumowując, w okresie od 1 do 3o września 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie ING Polska, Santander Consumer Bank Polska, mBank Polska oraz Santander Bank Polska. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.