Jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku w lipcu 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się ING Polska, mBank Polska i BNP Paribas Bank Polska. Jak wypadły pozostałe?
Ranking banków. ING Polska, mBank Polska i BNP Paribas Bank Polska w pierwszej trójce
W lipcu królem interakcji został bank ING Polska, który osiągnął ich w sumie 17 tys. Z takim wynikiem awansował z miejsca 2. na miejsce 1., zostawiając swoich konkurentów daleko za sobą. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej polubień postów (12 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil mBank Polska z wynikiem 11 tys. interakcji (awans z miejsca 7.). Ten bank zdobył z kolei największą liczbę komentarzy (2,3 tys.). Pierwszą trójkę rankingu zamknął BNP Paribas Bank Polska, który miał 9,2 tys. interakcji. W porównaniu z miesiącem poprzednim, profil ten zaliczył spadek o 2 oczka.
W badanym okresie największą aktywnością własną wykazał się mBank Polska. W ciągu miesiąca na tym profilu opublikowano aż 60 postów. Aktywne były również Alior Bank (31 wpisów), Credit Agricole Bank Polska (29 postów) oraz BNP Paribas Bank Polska (27 publikacji). Najgorzej pod tym względem wypadł fanpage Toyota Financial Services Polska, który w lipcu umieścił na swojej facebookowej stronie tylko 10 postów.
Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objęły PKO Bank Polski (+613 nowych fanów), mBank Polska (+579 nowych obserwatorów), Bank Pekao S.A. (+417 nowych fanów), Santander Bank Polska (+374 nowych użytkowników) oraz ING Polska (+371 nowych fanów). Jedynym profilem, który stracił obserwatorów, był ponownie ten należący do BNP Paribas Bank Polska (-64 fanów).
Porównując ranking lipcowy z czerwcowym warto zauważyć zmiany w kolejności banków w zestawieniu. Credit Agricole Bank Polska awansował o 2 oczka w górę, PKO Bank Polski zaliczył spadek z miejsca 3. na 6., BOŚ Bank zajął w lipcu 7. lokatę, spadając z miejsca 4. zajętego w czerwcu. Santander Bank Polska zachował swoje miejsce z zestawienia z minionego miesiąca (pozycja nr 5).
Banki na Facebooku w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W lipcu 2022 r. największą popularnością cieszył się post opublikowany na profilu ING Polska (3,4 tys. interakcji). Wpis ten dotyczył kwot zebranych na pomoc Ukrainie. Drugim w zestawieniu top postów na profilach banków na Facebooku był ten należący do BNP Paribas Bank Polska (2,7 tys. interakcji). Publikacja ta dotyczyła feminatywów w odniesieniu do zawodów i zebrała też największą liczbę komentarzy (1,1 tys.). Na trzecim miejscu uplasował się wpis opublikowany przez Toyota Financial Services Polska (2,5 tys. interakcji), który zawierał informację o Dniu Psa i był pytaniem do fanów. Wpis ten miał na celu angażowanie internautów do reagowania.
Warto zauważyć, że najwięcej najpopularniejszych postów zamieścił w lipcu profil ING Polska (4 z 13 wpisów).
Podsumowując, w okresie od 1 lipca do 31 lipca 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie ING Polska, mBank Polska i BNP Paribas Bank Polska. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.