Jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku w grudniu 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się BOŚ Bank, ING Polska oraz Santander Consumer Bank Polska. Jak wypadły pozostałe?
Ranking banków. BOŚ Bank, ING Polska oraz Santander Consumer Bank Polska na podium
W grudniu królem interakcji został BOŚ Bank, który osiągnął ich w sumie 15 tys. Z takim wynikiem zajął 1. miejsce i zdeklasował swoich konkurentów. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej polubień (11 tys.) oraz udostępnień (1,3 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil ING Polska z wynikiem 13 tys. interakcji. Pierwszą trójkę rankingu zamknął Santander Consumer Bank Polska (8,1 tys. interakcji).
W badanym okresie największą aktywnością własną wykazał się mBank Polska. Przez miesiąc na tym profilu opublikowano 49 postów. Aktywne były również: BOŚ Bank (30 wpisów), Credit Agricole Bank Polska (30 postów), GBS Bank (27 publikacji), Nicolaus Bank (25 wpisów) czy BNP Paribas Bank Polska (23 publikacje). Najgorzej pod tym względem wypadły fanpage Banku Pocztowego (10 postów) oraz Velo Banku (12 wpisów).
Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objął PKO Bank Polski (+732 nowych fanów). Dobrze radziły sobie również: Bank Pekao S.A. (+229 obserwatorów) oraz Santander Bank Polska (+169 fanów). Profilem, który stracił obserwatorów, był ten należący do BNP Paribas Bank Polska (-124 obserwujących).
Banki na Facebooku w grudniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W grudniu 2022 r. największą popularnością cieszył się post opublikowany na profilu BOŚ Banku (3,5 tys. interakcji). Wpis ten był ciekawostką z serii #EKOCuda i dotyczył Pustyni Błędowskiej. Miał również najwięcej polubień (2,7 tys.).
Drugim w zestawieniu top postów na profilach banków na Facebooku był ten należący do ING Polska. Zdobył on 3,5 tys. interakcji. Wpis ten dotyczył elektromobilności jako czynnika mogącego przyspieszyć rozwój gospodarczy Polski. Ten post miał również największą liczbę komentarzy (1 tys.).
Na trzecim miejscu uplasował się wpis opublikowany przez Credit Agricole Bank Polska (3,2 tys. interakcji), który dotyczył sportu i był pytaniem do internautów. Największą liczbę udostępnień zebrał post na profilu BOŚ Banku (317).
Banki spółdzielcze na Facebooku w grudniu 2022 r.
W badanym okresie, jeśli chodzi o banki spółdzielcze, najlepiej poradził sobie Bank Spółdzielczy w Szczytnie. Zebrał on łącznie 1,4 tys. interakcji ze strony użytkowników, tym samym zajmując 1. miejsce w zestawieniu. Strona ta uzyskała również najwięcej udostępnień (458).
Miejsce 2. w rankingu zajął profil Banku Spółdzielczego w Limanowej (1,3 tys. interakcji). Miał on również największą liczbę polubień (834). Podium zamknął Bank Spółdzielczy w Wołczynie, któremu udało się zgromadzić 971 interakcji.
W grudniu największą aktywnością własną wykazał się Bank Spółdzielczy w Limanowej, który w tym czasie opublikował na swoim profilu 49 postów. Aktywne były również: Bank Spółdzielczy w Wołczynie (36 wpisów) oraz Bank Spółdzielczy w Kowalu (25 publikacji).
Najgorzej w całym zestawieniu wypadły fanpage Banku Spółdzielczego Ziemi Piotrkowskiej w Piotrkowie Trybunalskim (489 interakcji) oraz Bank Spółdzielczy w Kowalu (528 interakcji).
Podsumowując, w okresie od 1 do 31 grudnia 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie BOŚ Bank, ING Polska oraz Santander Consumer Bank Polska. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.