Marki ubezpieczeniowe na Facebooku – raport IBIMS maj-czerwiec 2021

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Kontynuujemy analizę komunikacji facebookowej poszczególnych branż gospodarczych. Dziś sektor ubezpieczeniowy. Ranking w skrócie – Nationale Nederlanden najlepsze, PZU najaktywniejszy. Jak inni? Zapraszamy do lektury naszego raportu!

Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 21.05-21.06.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Zostało zbadanych 23 profilemarek z branży ubezpieczeń na portalu Facebook.

Pierwszy wniosek – zaskoczyła nas niska liczba interakcji profili ubezpieczycieli. Z racji profilu działalności, spodziewaliśmy się sporego angażowania użytkowników Facebooka w komunikację, tymczasem nawet najlepsze Nationale Nederlanden nie zebrało więcej niż 10000 interakcji przez miesiąc. Lidera (6,7 tys. interakcji) niewiele dzieli od pozostałych marek na podium – Aviva uzbierała 6.4 tys. zaangażowani, a Wiener 6.2 tys. interakcji użytkowników Facebooka. Aż 9 z badanych profili zebrało mniej niż 1000 interakcji – Signal Iduna, Ergo Hestia, Uniqa Polska, Europa Ubezpieczenia, Warta, Interrisk, Metlife, Unilink oraz Generali Polska.

Dobry wynik uzyskało Link4 – 5.1 tys. interakcji przy zaledwie 6 postach. Większa aktywność z pewnością dałaby miejsce w czołówce. Zawodem z pewnością jest największy polski ubezpieczyciel – PZU w swoją komunikację zaangażował użytkowników tylko 2759 razy.

Największymi profilami dysponują polskie oddziały Avivy (ponad milion fanów), Natonale Nederlanden (640 tys.) oraz Ergo Hestia (300 tys.). Profile pozostałych marek mają mniej niż 100 tys. fanów.

Najaktywniejsze w prowadzeniu komunikacji było PZU – jego profil opublikował 46 postów w badanym okresie. Najrzadziej publikował wspomniany już Link4.

 

Dużą różnorodność znajdziemy w TOP15 postów branży w badanym okresie. Najpopularniejszy był post Nationale Nederlanden dot. Dnia Praw Zwierząt. Samo NN w TOP 15 ma 2 posty, pozostałe publikacje pochodzą od Avivy (4 posty), Link4 (3 posty na 6 opublikowanych, imponujący wynik!) Wiener (również 3 posty), Signal Iduna oraz Compensa (po 1 poście).

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.