Jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie w social media od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się ING Bank Śląski, mBank oraz Analizy Pekao. Jak wypadły pozostałe?
Ranking roczny banków – social media
W badanym okresie najbardziej angażującym bankiem na Facebooku i YouTube był ING Bank Śląski. Na Facebooku zdobył on niemal 310 tys. interakcji, zaś na YouTube miał prawie 280 mln wyświetleń. Instagram, jeśli chodzi o banki, został zdominowany przez mBank (ponad 15 tys. interakcji). Na Twitterze królował zaś profil Analizy Pekao.
Ranking roczny banków – Facebook
W badanym okresie królem interakcji został bank ING Polska, który osiągnął ich niemal 310 tys. Z takim wynikiem uplasował się na 1. miejscu rankingu i zdeklasował swoich konkurentów. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej polubień (ponad 211 tys.), komentarzy (ponad 27 tys.) oraz udostępnień (ponad 22 tys.).
Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil BNP Paribas Bank Polska z wynikiem 140 tys. interakcji. Pierwszą trójkę rankingu zamknął mBank Polska, który uzyskał ponad 116 tys. wszystkich interakcji.
W badanym okresie największą aktywnością własną wykazał się mBank Polska. Przez rok na tym profilu opublikowano 523 posty. Aktywne były również: Credit Agricole Bank Polska (384 wpisy), Alior Bank SA (346 publikacji), BNP Paribas Bank Polska (311 postów) oraz Nicolaus Bank (298 wpisów).
Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objął PKO Bank Polski. W badanym okresie na tej facebookowej stronie pojawiło się aż 6976 nowych fanów. Dobrze radziły sobie również: mBank Polska (+4716 obserwatorów), Bank Pekao S.A. (+2781 obserwujących) oraz Santander Bank Polska (+2500 fanów).
Profilami, które traciły najwięcej obserwatorów, były te należące do: BNP Paribas Bank Polska (-1491 fanów), Citi Handlowy (-1100 obserwujących) oraz VeloBank (-417 fanów).
Ranking roczny banków – YouTube
W badanym okresie na kanale YouTube najbardziej angażującymi były profile ING Polska (niemal 280 mln odsłon), mBank (ponad 250 mln odsłon) oraz PKO Bank Polski (prawie 201 mln odsłon).
Ranking roczny banków – Twitter
Na Twitterze królowały Analizy Pekao, mBank Research oraz PKO Research. Te profile zebrały na tym kanale kolejno: niemal 76 tys., prawie 70 tys. i ponad 25 tys. wszystkich reakcji.
Ranking roczny banków – Instagram
W badanym okresie na Instagramie najbardziej angażujące konta banków należały do: mBanku (ponad 15 tys. reakcji), ING Polska (ponad 7,5 tys. reakcji) oraz BNP Paribas Bank Polska (ponad 6 tys. reakcji).
Podsumowując, w okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. najlepiej w social media radziły sobie: ING Bank Śląski, mBank oraz Analizy Pekao. To właśnie te profile wypadły w zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.