FMCG na Facebooku – raport IBIMS maj-czerwiec 2021

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Branża FMCG w 2020 roku w Polsce warta była prawie 200 mld złotych. Lwią część z tej gigantycznej kwoty Polacy wydają w sklepach marek, których facebookową komunikację dziś sprawdziliśmy. W skrócie – najlepsi ex aequo Kaufland i Lidl, najsłabiej Tesco i Makro, najaktywniejsza Biedronka. Jak inni? Zapraszamy do lektury!

Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 22.05-22.06.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Zostało zbadanych 26 profili sklepów i marketów z branży FMCG na portalu Facebook.

Tradycyjnie jako najistotniejszy wskaźnik przyjmujemy sumę interakcji z użytkownikami FB w badanym okresie. Spośród badanych sklepów FMCG liderami są Kaufland i Lidl (po 59 tys. interakcji). Na trzecim miejscu znajduje się Biedronka z dwukrotnie mniejszą liczbą zaangażowań (28 tys.). Tuż za nią z 25 tys. zaangażowaniami użytkowników Facebooka jest sieć Żabka (25 tys.). Prócz wymienionych sieci tylko Netto uzyskało więcej niż 10 tys. interakcji – pozostałe marki są poniżej tej granicy.

Cztery sieci uzyskały wynik poniżej 2500 zaangażowań – Delikatesy Centrum (2.3 tys.), Auchan (2.1 tys.), Tesco Polska (1.9 tys.) oraz Makro Polska (1.9 tys.). Co ciekawe, Tesco dysponuje bardzo dużym profilem (ponad 625 tys. polubień). Wskaźnik interakcji jest więc najprawdopodobniej pokłosiem generalnych problemów tej marki.

Największym profilem dysponuje sieć Carrefour (11.6 mln obserwujących) – jednak jest to profil globalny tej marki. Z profili dedykowanych rynkowi polskiemu największym dysponuje sieć Lidl – obserwuje go 1.25 mln osób. Najmniejsze profile mają Dino oraz Selgros – odpowiednio 90 i 88 tys. obserwujących.

 

Najaktywniejsze profile w badanym okresie to Biedronka i Kaufland – w ciągu badanego miesiąca opublikowały 118 i 117 postów. Każda sieć opublikowała więcej niż 30 postów – czyli więcej niż jedna publikacja dziennie. Najrzadziej publikowała sieć Selgros, która w minionym okresie opublikowała 31 postów.

Najpopularniejszym postem w badanym okresie z kategorii sklepów FMCG był post Lidl Polska dot. sneakersów #LidlFan – zebrał on 6.8 tys. interakcji. W TOP15 postów znajduje się 6 postów sieci Lidl, 6 postów Kaufland, 2 posty Żabki oraz 1 post Biedronki.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.