W okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r. profile biur podróży należały do bardzo popularnych stron na Facebooku. W tym okresie ranking pod względem popularności wygrała Itaka. Na drugim miejscu znalazła się marka TUI, a podium zamknął profil Student Travel. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych biur?
Itaka, TUI i Rainbow liderami rankingu popularności biur podróży na Facebooku
W czołówce rankingu popularności biur podróży we wskazanym okresie poddanym analizie znalazły się profile Itaka, TUI oraz Rainbow. Pierwsza z firm uzyskała aż 16 tys. interakcji, druga o cztery tysiące mniej. Kolejne miejsca rankingu zajęły Rainbow, Coral Travel Poland i Biuro Podróży OSKAR. Najmniejszą liczbę reakcji ze strony internautów uzyskały treści publikowane przez Mazurkas Travel czy Student Travel.
Liderem aktywności w badanym okresie była Itaka (64 posty). Na drugim miejscu pod tym względem uplasowało się biuro Grecos Holiday, które opublikowało 55 postów. Najwięcej komentarzy zdobyła Itaka, zaś najwięcej udostępnień miało TUI. Jeśli chodzi o przyrost nowych fanów, to biura TUI oraz Itaka pozostawiły konkurencję daleko w tyle. Biorąc pod uwagę to kryterium, to najgorzej wypadło Biuro Podróży OSKAR, które jako jedyne straciło obserwujących na swoim profilu.
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku biur podróży był post należący do TUI. Marka poinformowała w nim o tym, że w ramach pomocy Ukrainie przekazuje 150 tys. zł oraz oferuje bezpłatne rejsy czarterowe do Polski dla obywateli Ukrainy. Post uzyskał 4,3 tys. interakcji. Kolejny post w zestawieniu należał do Itaki. Wpis traktował o sprowadzeniu przez firmę z Zanzibaru do Polski 6 ukraińskich turystów. Miejsce 3 zajęło ze swoim contentem Rainbow. Post, podobnie jak te z miejsc 1 oraz 2, również dotyczył tematu Ukrainy. Warto zauważyć, że zestawienie najpopularniejszych wpisów w badanym okresie zdominowały biura Itaka oraz Rainbow.
Podsumowując, zdecydowanymi liderami rankingu biur podróży na Facebooku były Itaka oraz TUI. Dobrze wypadł również profil Rainbow, który zdobył trzecie miejsce na podium. Najgorzej radziły sobie marki takie jak Student Travel (85 interakcji), Mazurkas Travel (149 interakcji) oraz Ecco Holiday (195 interakcji).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.