Popularność banków na Facebooku w kwietniu 2022 r. ING Polska zwycięzcą rankingu

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBIMS sprawdzili, jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. W pierwszej trójce znalazły się ING Polska, mBank Polska i BNP Paribas Bank Polska. Jak wypadły pozostałe?

Ranking banków. ING, mBank, BNP liderami popularności

Królem interakcji został profil ING Polska, który osiągnął aż 30 tys. interakcji. Dzięki tak wysokiemu zaangażowaniu użytkowników bank ten zdeklasował konkurencję i stał się liderem kwietniowego rankingu. W badanym okresie profil ten zdobył też największą liczbę polubień postów (19 tys.), największą liczbę komentarzy (3,9 tys.), jak również osiągnął najwięcej udostępnień swoich wpisów (1,1 tys.), względem pozostałych portali ujętych w zestawieniu. Na miejscu drugim uplasował się profil mBank Polska z wynikiem 13 tys. interakcji, zaś trzecim z kolei był BNP Paribas Bank Polska (6,5 tys. interakcji).

W badanym okresie najbardziej aktywne były profile mBank Polska (39 postów), Credit Agricole Bank Polska (35 postów) oraz Alior Bank S.A. (33 posty). Najgorzej pod tym względem wypadł Bank Pocztowy, który w kwietniu umieścił na swoim Facebooku jedynie 11 wpisów oraz Inteligo (9 postów).

Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objął PKO Bank Polski, który w ciągu 30 dni zyskał aż 1,1 tys. nowych fanów. Porażkę w tej kwestii poniósł BNP Paribas Bank Polska, tracąc w tym czasie kolejnych 124 obserwatorów.

banki facebook ranking kwiecien 22

W kwietniu największą popularnością cieszyły się posty na facebookowych profilach ING Polska oraz mBank Polska. Najbardziej angażującym użytkowników wpisem był ten dotyczący pomocy udzielanej Ukrainie. Ta publikacja zdobyła aż 13 tys. interakcji, w tym najwięcej polubień (8,3 tys.) oraz komentarzy (1,9 tys. ).

Znaczny odzew ze strony internautów wygenerował post opublikowany przez ten sam bank, którego tematyka również dotyczyła wsparcia Ukraińców. Na trzecim miejscu znalazł się wpis-ciekawostka opublikowany przez mBank Polska, który zdobył 3,6 tys. interakcji ze strony użytkowników. Warto zauważyć, że najwięcej najpopularniejszych postów zamieściły profile mBank Polska (4 wpisy) oraz ING Polska (3 wpisy). Wśród najczęściej polubianych i komentowanych wpisów były również życzenia na Wielkanoc czy te związane z sukcesami sportowymi (Iga Świątek / BNP Paribas).

 

banki facebook ranking posty kwiecien 22

Podsumowując, w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie ING Polska, mBank Polska i BNP Paribas Bank Polska. To właśnie te profile wypadły w zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję. Na grafice nie znalazły się instytucje najmniej popularne we wskazanym okresie: GBS Bank, Citi Handlowy, Moje Inteligo i Aion Bank.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.