Analiza wyników komunikacji na Facebooku sklepów spożywczych/marketów w październiku 2023 roku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Najbardziej angażujące sklepy spożywcze na Facebooku – Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę komunikacji sklepów spożywczych i marketów na Facebooku w październiku 2023 roku. Skupiliśmy się przede wszystkim na interakcjach, które są kluczowym wskaźnikiem zaangażowania odbiorców.

Liderzy pod względem interakcji

Na czołowych miejscach pod względem liczby interakcji znalazły się Kaufland Polska (143 tys.), Lidl Polska (84 tys.) i Żabka Polska (51 tys.). Te marki skutecznie angażowały swoich fanów, co jest dowodem na ich efektywną strategię komunikacyjną.

Kaufland Polska – z 178 postami, wyprzedza konkurencję pod względem aktywności na profilu. Ich strategia, choć bardziej intensywna, zaowocowała największą liczbą interakcji (143tys). To świadczy o głębokim zaangażowaniu i lojalności ich społeczności.

Lidl Polska – posiadając zdecydowanie większą ilość obserwujących niż lider (1.5 mln), zajęli drugie miejsce pod względem interakcji z wynikiem 84 tys. – o 41% niższe niż rekordzista.

Żabka Polska -zdobyła trzecie miejsce w rankingu z 51 tys. interakcji. To pokazuje, że nawet mniejsze marki mogą skutecznie konkurować, stosując odpowiednie taktyki komunikacyjne.

Najbardziej aktywne profile

Pod względem liczby fanów na pierwszym miejscu znajduje się Carrefour (11.9 mln) następnie na podium znajdują się Auchan (4.3 mln) oraz Lidl Polska (1.5 mln).

Wzrost liczby fanów może świadczyć o rosnącym zainteresowaniu marką i efektywności ich działań marketingowych. Na tym polu wyróżnia się Dino Polska z największym wzrostem (5.9 tys.).

Ilość publikowanych postów często przekłada się na aktywność fanów, w październiku Kaufland Polska opublikował najwięcej postów, aż 178, kolejno był TOPAZ (141) oraz Intermarché (82).

Podsumowanie

Nasza analiza pokazuje, że w 2023 roku na Facebooku dominują Kaufland Polska, Lidl Polska i Żabka Polska pod względem interakcji. Ich skuteczne strategie komunikacyjne, regularna aktywność oraz jakość treści przyczyniają się do sukcesu w angażowaniu społeczności. Równocześnie, marki takie jak Dino Polska, Intermarché, czy Biedronka mimo różnic w liczbie fanów czy dynamiki wzrostu, także odnoszą sukcesy na swoich profilach.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.