Analiza wrześniowej komunikacji związków sportowych na Instagramie

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Zespół z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) pochylił się nad działaniami związków sportowych na Instagramie. Która organizacja okazała się mistrzem komunikacji we wrześniu 2023?

Ranking najbardziej aktywnych związków sportowych 

Na prowadzenie wysuwa się Portal wszystkich kibiców osiągając fenomenalne 2.7 miliona interakcji z 91 postów opublikowanych w miesiącu. Posiadają bezkonkurencyjne pierwsze miejsce pod względem również ilości polubień, komentarzy (21 tys.) oraz liczby fanów (1.2 miliona).Drugie miejsce należy do profilu Polska Siatkówka z 1.6 milionami interakcji. Chociaż mają mniej fanów (295 tys.) niż lider rankingu, ich komunikacja świadczy o solidnym zaangażowaniu społeczności, które jest proporcjonalne do liczby postów (69).Brązowy medal przypadł Polskiemu Związkowi Taekwon-Do z wynikiem 36 tys. interakcji, który awansował z 11 miejsca zajmowanego w sierpniu. Pomimo niewielkiej liczby fanów (3.1 tys.) w stosunku do gigantów rankingu, osiągnęli znaczący sukces w zakresie zaangażowania.

Najbardziej zaangażowane profile 

Patrząc na ilość publikowanych treści, Polski Związek Taekwon-Do z 107 postami dominuje na tym polu. Zaraz za nimi mamy Portal wszystkich kibiców z 91 postami oraz Polski Hokej na Trawie z 90 postami.Z perspektywy komentarzy, kluczowego wskaźnika zaangażowania społeczności, Portal wszystkich kibiców z 21 tys. komentarzy jest niekwestionowanym liderem, z Polską Siatkówką trzymającą się mocno na drugim miejscu z 9 tys. komentarzy.

Podsumowanie 

Wrzesień 2023 ujawnił nam fascynujące dynamiki w świecie komunikacji związków sportowych na Instagramie. Podmioty takie jak Portal wszystkich kibiców i Polska Siatkówka dowodzą, że konsekwentna i skuteczna komunikacja jest kluczem do głębokiego zaangażowania społeczności. Niemniej ważne jest to, że nie tylko wielkie organizacje mają siłę oddziaływania. Polski Związek Taekwon-Do pokazał, że dedykowane podejście do treści i zaangażowanie mogą przynieść imponujące wyniki.

 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.