Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych tym razem skoncentrował się na analizie profili kin w Polsce na Facebooku. Podobnie jak w naszych poprzednich badaniach, skupiliśmy się na interakcjach – kluczowym wskaźniku efektywności komunikacji.
Liderzy na rynku kinowym
Na czele znajduje się Kino Helios Polska (11 tys. interakcji), które awansowało aż o 3 pozycje w rankingu w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Drugie miejsce zajęło Multikino Polska (8,8 tys. interakcji) i odnotowało skok o jedną pozycję. Wyniki te świadczą o umocnieniu ich pozycji na rynku oraz o skutecznych strategiach angażowania odbiorców.Trzecią pozycję zajmuje Cinema City Poland z 7,8 tys. interakcjami, który zanotował spadek o 2 pozycje w porównaniu do ubiegłego miesiąca.
Aktywność profili
Biorąc pod uwagę ilość postów opublikowanych w danych miesiąc, czołową pozycję zajmuje tutaj Multikino Polska (96 postów). Kolejne pozycje należą do niszowych kin, takich jak Kino Zorza (84 posty) oraz Kino Za Rogiem Stare Miasto (82 posty). Pomimo wysokiej aktywności profili, zainteresowanie ich odbiorców jest raczej przeciętne. Największą ilość udostępnień wpisów odnotował profil Kino Maestro (338). Natomiast pod względem otrzymanych komentarzy w zestawieniu dominuje Kino Helios Polska (3,8 tys.)
Wzrost liczby fanów
W październiku 2023 roku wyraźną przewagę jeśli chodzi o przyrost liczby fanów na profilu odnotował lider rankingu – Kino Helios Polska, zdobywając 563 nowych obserwujących. Imponującą ilość nowych odbiorców wygenerował również profil Kino Kosmos (320 nowych fanów), co może przyczynić się do zmiany jego pozycji w rankingu w kolejnym miesiącu.
Podsumowanie
Październikowa analiza komunikacji profili kin na Facebooku pokazuje, że skuteczność komunikacji zależy od wielu czynników. Duże sieci kinowe, dzięki swoim zasobom, są w stanie generować wysokie liczby interakcji, lecz mniejsze kina również mogą osiągać znaczące wyniki, koncentrując się na jakości publikowanych treści i w znaczący sposób angażować swoje społeczności.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.