Listopad 2023 roku był miesiącem dynamicznych działań kont w mediach społecznościowych. Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) tym razem podjęli się badania aktywności profili miast wojewódzkich na Facebooku. Kto zdominował zestawienie i jak poszczególne strony wypadły w porównaniu do poprzedniego miesiąca?
Liderzy komunikacji. Miasta wojewódzkie.
Wśród miast wojewódzkich strona miasta Łódź wyraźnie zdominowała scenę Facebooka w listopadzie. Profil opublikował największą ilość wpisów (325) spośród wszystkich badanych kont i zdobył imponującą ilość interakcji (578 tys.). Utrzymanie pozycji lidera kolejny miesiąc z rzędu pokazuje, jak ważne jest publikowanie postów, wysoce angażujących daną społeczność.
Miasto Wrocław w listopadzie odnotowało solidne 210 tys. interakcji, co świadczy o silnej pozycji miasta w komunikacji cyfrowej. Pomimo niższej liczby postów (250) w porównaniu do Łodzi, Wrocław bardzo efektywnie angażował swoją społeczność. Przyczyniło się to do zwiększenia liczby obserwujących o 3,2 tys. nowych fanów oraz wzrost liczby interakcji o 34 tys. w porównaniu do października.
Na trzecim miejscu uplasowała się strona miasta Poznań. Profil osiągnął 135 tys. interakcji, w tym 121 tys. reakcji, 4,9 tys. komentarzy oraz 9 tys. udostępnień wpisów. To bardzo dobry wynik świadczący o wysokim zaangażowaniu społeczności, który przyczynił się do skoku o jedno oczko w rankingu w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
Analiza aktywności miast wojewódzkich.
Stołeczne miasto Warszawa zdobyło w listopadzie 104 tys. interakcji. Pomimo spadku o jedno miejsce w rankingu (w porównaniu do października), profil generuje wysokie zainteresowanie swoich odbiorców. Potwierdzić to może wysoka ilość opublikowanych postów (183), a także otrzymanych reakcji (87 tys.) i komentarzy (11 tys.).
Biorąc pod uwagę ilość opublikowanych postów w listopadzie, zadowalającym wynikiem mogą pochwalić się Kraków PL (236), Katowice – oficjalny profil miasta (231) oraz bydgoszcz.pl (209). Wysoka aktywność na Facebooku przełożyła się na umiarkowane zaangażowanie poszczególnych społeczności.
Podsumowanie
W listopadzie 2023 na Facebooku spośród 18 profili miast wojewódzkich wziętych pod uwagę w zestawieniu zdecydowanym liderem okazało się miasto Łódź. Ta analiza podkreśla, że sukces na Facebooku zależy od kombinacji aktywności, jakości treści i zdolności do angażowania społeczności. Pokazuje również, jak kluczowe jest zrozumienie i wykorzystanie mediów społecznościowych w budowaniu pozytywnego wizerunku i relacji z mieszkańcami oraz odwiedzającymi dane miasto.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.