Analiza komunikacji marek kosmetycznych na Facebooku – październik 2023

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) tym razem przyjrzał się dynamice mediów społecznościowych w branży kosmetycznej. Trzy czołowe pozycje w zestawieniu zajęły: SUPER-PHARM Poland, Ziaja Polska oraz AVON Polska. Jak prezentowała się sytuacja w przypadku pozostałych marek?

 

Liderzy Interakcji

Wśród marek kosmetycznych, SUPER-PHARM Poland z imponującymi 14 tys. interakcjami wyznacza standardy efektywnej komunikacji. Na drugiej pozycji w rankingu klasyfikuje się Ziaja Polska z 8,7 tys. interakcji. Tuż za nimi znajduje się AVON Polska, osiągając 8 tys. interakcji w ciągu ostatniego miesiąca. Mimo dużych różnic w liczbie fanów, obie marki demonstrują, jak wartościowa treść przekłada się na zaangażowanie odbiorców. 

 

 

Analiza Aktywności Profili

Biorąc pod uwagę liczbę komentarzy opublikowanych przez internautów na kanale Facebook, w zestawieniu wygrywa Golden Rose Polska (ponad 1,5 tys. komentarzy). Wysokim wynikiem mogą się również pochwalić profile Hebe Polska (1 tys. komentarzy) oraz Cuccio Polska (957 komentarzy). Największą ilość udostępnień wygenerował AVON Polska (907), wysoki wynik odnotowano również w profilu Oriflame (PL) (569). Świadczy to o rosnącym zaangażowaniu społeczności danych marek. 

 

Podsumowanie

Nasza analiza pokazuje, że skuteczność komunikacji marek kosmetycznych na Facebooku zależy przede wszystkim od jakości i regularności publikowanych treści. Marki takie jak SUPER-PHARM Poland, Ziaja Polska czy AVON Polska wyróżniają się na tle konkurencji, dzięki czemu zyskują lojalność i zaangażowanie swoich społeczności. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.