Nasz zespół analityków z IBIMS przeanalizował działania marketingowe i komunikacyjne najpopularniejszych marek i producentów słodyczy, koncentrując się na kluczowym wskaźniku – całkowitej liczbie interakcji, która odzwierciedla realne zaangażowanie społeczności.
Liderzy branży
W 2023 roku, na szczycie listy marek i producentów słodyczy, pod względem liczby interakcji, znalazła się marka Pomorzanka. Z liczbą 23 tys. interakcji uzyskanych przy publikacji 108 postów i liczbie fanów na poziomie 4.8 tys., firma ta wyraźnie dominowała nad konkurencją, świadcząc o skuteczności swoich działań komunikacyjnych.
Na drugim miejscu uplasowała się marka Baron – Świat czekolady, osiągając 19 tys. interakcji. Marka w ciągu ostatniego roku może pochwalić się dużą ilością komentarzy (2.1 tys.) oraz solidną bazą obserwujących – 15 tys..
Marka Grześki, choć w ciągu roku odnotowała spadek liczby fanów o 2.5 tys. nadal może pochwalić się dużą ilością obserwujących, aż 350 tys. Zdobyła 18 tys. interakcji, w tym 13 tys. reakcji, 275 udostępnień oraz 987. komentarzy przy publikacji zaledwie 30 postów.
Najbardziej aktywne profile
Wśród analizowanych marek, najwięcej postów w 2023 roku opublikowała TAGO (218 postów). Kolejne miejsca w tej kategorii zajmują: Lindt (171), Łuczniczka – sklep z czekoladą (139), Colian (121), oraz Haribo i Baron – Świat czekolady – po 113 postów.
Analizując firmy pod względem ilości komentarzy liderem zestawienia została Goplana z 3.2 tys. komentarzy. Drugie i trzecie miejsce zajęli liderzy naszego zestawienia, Baron – Świat czekolady (2.1 tys.) i Pomorzanka (1.6 tys.). Wynik wyższy niż tysiąc komentarzy osiągnęła jeszcze marka E. Wedel (1.1 tys.).
Podsumowanie
Rok 2023 w branży marek i producentów słodyczy na Facebooku pokazał, że nie zawsze największa liczba fanów przekłada się na najwyższe zaangażowanie. Marki takie jak Pomorzanka czy Baron – Świat czekolady, udowodniły, że regularna i interesująca komunikacja może skutkować wysokim poziomem interakcji, nawet przy mniejszej bazie fanów. Kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest zatem nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość i spójność komunikacji.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.