Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przyjrzeli się działaniom producentów mebli na Facebooku w październiku 2023 roku. Nasze badanie skupiło się na interakcjach – kluczowym wskaźniku, który odzwierciedla zaangażowanie odbiorców i efektywność zastosowanej strategii komunikacyjnej.
Liderzy w branży meblowej
Na czele producentów mebli na Facebooku znajdują się Salony Agata z imponującym wynikiem 13 tys. interakcji. To świadczy o ich zdolności do tworzenia silnych relacji i zaangażowania społeczności.Black Red White zajmuje drugie miejsce w rankingu z 6.2 tys. interakcjami, pomimo większej ilości fanów niż lider.ELTAP z wynikiem 5.8 tys. interakcji udowadnia, że również marki z mniejszą bazą fanów mogą efektywnie angażować swoją społeczność, stosując odpowiednie strategie komunikacyjne.
Producenci mebli w październiku 2023. Najbardziej aktywne profile
Najbardziej aktywnym profilem w badaniu okazał się Meble Stylowe Gutowo Małe, który opublikował 66 postów w ciągu miesiąca. Wysoką aktywność wykazały także Beliani Polska (61 postów) oraz MatiLu Meble – Katarzyna i Maciej Paluszkiewicz (50 postów), jednak to nie przełożyło się na osiągnięcie wysokiego miejsca w rankingu (poniżej 10 pozycji w rankingu).Największą ilość komentarzy wygenerowały Salony Agata (643), zaraz po liderze zestawienia plasuje się profil IKEA (471 komentarzy). Biorąc pod uwagę wzrost liczby fanów w badanym okresie, pierwsze miejsce zajmuje profil JUAN wszystko do Mebli (2,5 tys. nowych obserwujących).
Podsumowanie
W komunikacji producentów mebli na Facebooku liderami są marki, które skutecznie budują relacje ze swoimi odbiorcami, co widać na przykładzie Salonów Agata. Biorąc pod uwagę wyniki zestawienia, można stwierdzić, że sukces w mediach społecznościowych zależy nie tylko od liczby obserwujących, czy ilości opublikowanych postów, ale głównie od jakości i zaangażowania społeczności.Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.